استفاده از شیشه گوریلا در خودرو

0
(0)

کمپانی فورد تاکنون هرگز خواسته‌ی خود به حجم بالا و ارزان آلومینیوم و فیبر کربن را پنهان نکرده است. تقاضای روز‌افزون بازار خودرو برای بهبود کارآیی و ایمنی محصولات باعث شده تا هر خودرویی در هر سطح قیمتی، نیاز به یک ساختار سبک‌تر و مستحکم‌تر احساس کند. در این حالت، عناصر فولادی جای خود را به قطعات سبک‌وزن‌تر می‌دهند که در این میان، چالش‌های زیادی برای پایداری خودروها نیز ایجاد می‌شود. البته استفاده از این مواد تا جایی برای خودروساز مقرون‌به‌صرفه است که بتواند آنها را با هزینه‌ای معقول به‌دست آورد.

Corning GorillaGlass w700 استفاده از شیشه گوریلا در خودرو

در همین حال، شیشه‌های زیادی در ساخت یک خودرو به کار می‌روند که نمی‌توان از ماده‌ای مانند فیبر کربن به جای آن استفاده کرد. این مشکلی است که خودروسازانی مانند «فورد» به دنبال راه‌حل آن هستند و به سراغ شیشه‌هایی از نوع «گوریلا» رفته‌اند. شرکت «کورنینگ» که تأمین شیشه‌های گوریلا گلاس با مقاومت بالا و وزن کم را برای صنایع مختلف ازجمله موبایل برعهده دارد، محل طبیعی شکل‌گیری این رویکرد جدید صنعت خودرو است.

شیشه گوریلا استفاده از شیشه گوریلا در خودرو

ب‌ام‌و همین حالا نیز در مدل نوآورانه i8 از شیشه‌های گوریلا استفاده کرده که باعث شده وزن شیشه جلوی خودرو تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند. استفاده از این راه‌حل برای کاهش وزن شیشه‌ها می‌تواند به سرعت در بین مدل‌های پرفورمنس جای خود را پیدا کند؛ چرا که در این خودروها کاهش هر ذره از وزن خودرو اهمیت زیادی دارد.

شیشه گوریلا2 استفاده از شیشه گوریلا در خودرو

امّا استفاده از این مزیّت، با هزینه‌هایی نیز همراه خواهد بود. فرآیند شیمیایی که باعث شکل‌گیری استحکام شیشه گوریلا می‌شود، بسیار گران‌تر از تولید شیشه با سودا (سدیم کربنات) است. بنابراین پیدا کردن یک روش تولید که در آن خودروسازان هم بتواند از مزیت‌های شیشه گوریلا بهره‌مند شود و هم شرایط استاندارد موردنیاز آنها برآورده شود، و در عین حال، هزینه زیادی برای آنها نداشته باشد، بسیار کلیدی خواهد بود. همان‌طور که انتظار می‌رود، آزمایش‌ها در مورد ترکیبات هیبرید در حال انجام است.

https  blueprint api production.s3.amazonaws.com uploads card image 338019 af597699 9561 4627 9a12 d1e694a18492 استفاده از شیشه گوریلا در خودرو

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مشخصات روغن موتور

0 (0) اهمیت رنگ روغن موتور رنگ روغن به تنهایی معیاری مناسب جهت تشخیص كیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما