بررسی ام جی ZS مدل 2018

0
(0)

این روزها شاسی بلندها روی بورس بوده و مخصوصاً مدل های کوچک تر به لطف کاربرد روزمره و بهایی مناسب از استقبال قابل توجهی برخوردار شده اند.
جدیدترین عضو خانواده ی شاسی بلندهای کوچک ام جی، ZS مدل 2018 است که از ماه اکتبر در بازار استرالیا عرضه خواهد شد.

2018 mg zs 06 1 بررسی ام جی ZS مدل 2018

این برند تأیید کرده سه تریم از خودروی یاد شده ارائه خواهد شد و بسته به مدل انتخابی دو پیشرانه در دسترس خواهد بود.

پیشرانه ی 1.5 لیتری تنفس طبیعی نیروبخش مدل پایه است که به گیربکس 4 سرعته عصبی متصل شده و البته مدل گران تر از پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوی جدید و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین بهره می برد.

هفته ی پیش ما توانستیم بررسی سریعی را در تأسیسات کمپانی مادر سایک موتور در چین داشته باشیم. از بیرون، ZS شیک تر و بالغ تر از دیگر مدل ها به نظر رسیده و این امر به لطف جلوپنجره ی سپر حدید و چراغ های جلوی تیز با LED های روز روشن حاصل شده است.

طیفی از رینگ های 17 و 18 اینچی در دسترس بوده و در بخش عقب نیز شاهد چراغ هایی تر و تمیز و ایجاد نمایی هوشمندانه هستیم.

اولین احساسی که از کابین به دست می آید نیز کاملاً خوب بوده و مواد نرمی در بخش بالایی داشبورد بکار رفته اما بخش های پایینی کابین و روی درب ها نیز پلاستیک های سفت و خشن بکار رفته است.

2018 mg zs 01 1 بررسی ام جی ZS مدل 2018

غربیلک فرمان با طراحی جدید و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی 8 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی از شاخصه های این خودرو هستند. البته سیستم اندروید اتو در دسترس نبوده و این سیستم در مدل های فول تر ZS عرضه می شود.

کابین خودرو متقاعد کننده تر از برادر بزرگ تر یعنی GS بوده و علیرغم ابعاد کوچک تر فضای زیادی برای سرنشینان بالغ در بخش عقبی وجود دارد. به نظر می رسد فضای بار نیز به طور سورپرایز کننده ای بزرگ بوده و حداکثر ظرفیت آن به 1166 لیتر می رسد (هوندا HR-V فضای بار 1462 لیتری دارد). البته هنوز ظرفیت بار خودرو در صورت استفاده از صندلی های عقب اعلام نشده است.

خودروی حاضر در تست از پیشرانه ی 3 سیلندر 1 لیتری جدید با قدرت 123 اسب بخار و گشتاور 170 نیوتون متر بهره می برد. نیروی تولیدی از طریق گیربکس ساخت آیسین به چرخ های جلو منتقل می شود. پیشرانه ی 1.5 لیتری مدل پایه نیز قدرت 105 اسبی و گشتاور 137 نیوتون متری داشته و از گیربکس قدیمی 4 سرعته اتوماتیک بهره می برد. پیشرانه ی 1.5 لیتری هم اکنون در هاچبک MG3 نیز بکار رفته است.

تست خودرو در تاسیسات سایک موتور به راننده ها اجازه ی حرکت در پیچ های پی درپی را داده و حمایت جانبی سیستم تعلیق در پیچ هایی با سرعت بالا مشهود است.

علیرغم استفاده از پیشرانه ای 3 سیلندر، کابین ام جی کاملاً ایزوله شده و البته شتاب گیری خودرو مشابه انتظاری که از یک واحد توربو دارید نیست.

از نظر لرزش، صدا و ناهنجاری کلی، نمی توان نتیجه گیری قطعی را انجام داد زیرا تنها توانستیم اندکی با خودرو در سطح مسطح و مناسب تأسیسات سایک موتور رانندگی کنیم.

در سرعت های بالاتر ZS کمی تکان داشته هرچند چسبندگی مناسب و سیستم فرمان سبک و مستقیم از ویژگی های آن است.

در پیچ های تندتر تغییر جهت خودرو به خوبی صورت گرفته و فرمان سبک نیز باعث آسان شدن تغییر جهت های تیز و سریع می شود. این عملکرد در خیابان های شهر عالی می باشد.

صندلی های جلو راحت بوده و حمایت زیادی از سرنشینان به عمل می آورند. فضای زیادی برای پای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد.

ویژگی برجسته ی کابین ام جی ZS سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه نمایش بزرگ 8 اینچی آن است که در بازار چین هر دو سیستم اپل کارپلی و ناوبری ماهواره ای را ارائه می کند. این سیستم رزولوشن بالایی دارد.

در کل ام جی ZS یک پکیج مناسب است اما در این لحظه تصمیم گیری قطعی درباره ی آن سخت است زیرا ما تنها توانستیم زمان کوتاهی را با خودرو سپری کنیم و البته این تست نیز در شرایط کنترل شده بود.

2018 mg zs 05 1 بررسی ام جی ZS مدل 2018

هرچند، احساس اولیه از خودرو امیدوارکننده است. اگر ام جی بتواند قیمت گذاری خوبی انجام دهد و لیست تجهیزات استاندارد آن پر و پیمان باشد، ام جی می تواند تولد دوباره ای داشته باشد.

در آینده از این خودرو خبرهای بیشتری را خواهیم شنید.

نقاط قوت: ظاهر جذاب، پیشرانه ی 1 لیتری توربوی نرم، فضای زیاد، کیفیت کابین برجسته، فرمان سبک و مستقیم

نقاط ضعف: حرکات بدنه در پیچ ها، پلاستیک های سخت کابین، احتیاج به قیمت گذاری صحیح

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما