تجربه رانندگی با شورولت ایکویناکس 2018

0
(0)

-اشویل، کارولینای شمالی

بازار کراس‌اوورها امروزه بسیار شلوغ و رقابتی شده است. به همین منظور، شورولت هم با نسل جدید مدل اکوئناکس خود به‌تازگی حضور خود را در این بازار تقویت کرده است. شورولت در اکوئناکس جدید ترکیبی قدرتمند از فناوری‌های پیشرفته، قوای محرکه جدید و شاسی سبک‌تر را ارائه کرده است. این اکوئناکس مدل ۲۰۱۸ در ظاهر نشان‌دهنده نسل سوم است اما درواقع از لحاظ مکانیکی نسل دوم محسوب می‌شود. نسل قبلی این کراس‌اوور که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ تولید شد تا حد زیادی بر اساس همان پلت‌فرم نسل نخست که به سال ۲۰۰۵ بازمی‌گردد ساخته شده بود؛ اما در نسل جدید، شورولت تغییراتی بنیادین در این خودرو انجام داده که منجر به کاهش وزنی نزدیک به 18۰ کیلوگرم شده است. اکوئناکس جدید همچنین در طول هم نزدیک به 13 اینچ کوتاه‌تر از نسل قبلی شده درحالی‌که مقاومت ساختاری آن نیز با استفاده از تکنیک‌های جوشکاری پیشرفته و چسب‌های ساختمانی افزایش یافته است.

2018 chevy equinox first drive تجربه رانندگی با شورولت ایکویناکس 2018

طراحی خارجی اکوئناکس جدید محافظه‌کارانه بوده و از زبان طراحی جدید شورولت مورداستفاده در مدل‌های مالیبو، ولت و بولت الهام گرفته است؛ بنابراین در بخش جلویی این کراس‌اوور جلوپنجره جدید شورولت به همراه چراغ‌هایی باریک دیده می‌شود. نسل قبلی اکوئناکس صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک عرضه می‌شد اما این پلت‌فرم جدید از طریق دیفرانسیلی که می‌تواند ارسال نیرو به چرخ‌های را قطع کند، بهترین ترکیب از هردو نمونه را ارائه کرده است. شورولت می‌گوید این موضوع موجب کاهشی جزئی در مصرف سوخت (حدود یک یا دو درصد) می‌شود. البته این شرکت هنوز هم برای مناطق با آب‌وهوای مناسب نسخه صرفاً دیفرانسیل جلوی اکوئناکس را ارائه می‌کند.

نسل دوم اکوئناکس به‌صورت استاندارد با یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو جدید عرضه می‌شود که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور دارد. شاید حجم و صدای یک موتور ۱.۵ لیتری برای کراس‌اووری با وزن 1530 کیلوگرم ناچیز و کوچک به نظر برسد اما این موتور گشتاور بالایی دارد. این پیشرانهٔ 1.5 لیتری برای ارائهٔ حداکثر گشتاور در دور موتور پایین طراحی شده است چون با این تفکر شکل گرفته است که گشتاور در دور پایین برای استفاده‌های شهری نسبت به گشتاور در رد لاین مفیدتر است. علاوه بر این، در دورهای پایین قدرت فراوانی هم وجود دارد و در صورت پایین بودن پنجره حتی می‌توان صدای توربوشارژر را هم شنید؛ اما بااین‌وجود در کنار این موتور 1.5 لیتری، دو پیشرانهٔ دیگر هم در بازار ایالات‌متحده قابل انتخاب خواهد بود که شامل یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو و 1.6 لیتری توربودیزل می‌شود.

2018 chevy equinox first drive3 تجربه رانندگی با شورولت ایکویناکس 2018

با وجودی که جنرال موتورز در بسیاری از محصولات خود گیربکس‌های هشت و نُه سرعتهٔ اتوماتیک را ارائه می‌کند، پیشرانهٔ 1.5 لیتری شورولت اکوئناکس به همراه یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌شود. این گیربکس قدیمی است و کاملاً سن بالای آن احساس می‌شود چراکه در تعویض دنده‌ها کُند عمل کرده و حس مناسبی از پاسخگویی‌ فشردن پدال گاز نیز ارائه نمی‌کند. من انتظار دارم که یک گیربکس اتوماتیک خوب به‌منظور ارائهٔ قدرت در هنگام فشردن پدال گاز به‌ویژه هنگام بالا رفتن از سربالایی‌ها به‌سرعت یک یا دو دنده معکوس کند اما گیربکس شش سرعتهٔ اکوئناکس کودن احساس می‌شود. به همین دلیل کاهش وزن این کراس‌اوور و پیشرانهٔ جدید پُرکشش آن توسط یک گیربکس بدون جذابیت که متعلق به بیش از یک دهه پیش است، تضعیف شده است.

کوه‌های Blue Ridge ترکیبی خوبی از جاده‌های پرپیچ‌وخم و مسیرهای بزرگراهی کوتاه را ارائه می‌کند که فرصت مناسبی را جهت انجام مانورهای سریع فراهم می‌کند و به همین دلیل مکان مناسبی جهت سنجش توانایی‌های اکوئناکس است؛ اما این ماشین در اینجا احساس ترسناکی ندارد و با دقت و اعتمادبه‌نفس به تغییر جهت می‌پردازد؛ بنابراین هرچند اکوئناکس جدید بیشتر مناسب رفت‌وآمدهای شهری همراه با خانواده است اما در خارج از شهر و مسیرهای پرپیچ‌وخم نیز احساس مناسبی دارد. علاوه بر این، فرمانِ نسبتاً سریع و ابعاد فیزیکی کوچک غربیلک فرمان نیز کمک می‌کند که اکوئناکس بسیار کوچک‌تر از ظاهر کراس‌اوورش احساس شود.

2018 chevy equinox first drive2 تجربه رانندگی با شورولت ایکویناکس 2018

این کراس‌اوور آمریکایی با ضریب آئرودینامیک 0.33 نیز در کلاس خود پیشرو است درحالی‌که سروصدای بسیار کم در اتاق آن‌هم کاملاً مشهود است به‌نحوی‌که هنگام حرکت کروز در بزرگراه هرگز نیاز نبود برای صحبت کردن با یکدیگر صدای خود را بالا ببریم. علاوه بر این، شورولت در طول سالیان گذشته برای بهبود فضای داخلی خودروهای خود سخت تلاش کرده است که این تلاش بلافاصله در کابین نسل جدید اکوئناکس قابل‌تشخیص است. تریم چرمی دورنگ مشکی-قهوه‌ای این کراس‌اوور بسیار خوب به نظر می‌رسد درحالی‌که طراحی جدید آن نیز احساس لوکس‌تری از مدل پیشین دارد. بعلاوه، غربیلک فرمان با روکش چرمی خود احساس خوبی در دست دارد و صندلی‌ها نیز راحت هستند.

در نسل جدید این خودرو تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای به‌صورت استاندارد ارائه شده است درحالی‌که درمجموع شش پورت USB هم در سراسر کابین تعبیه شده که دو پورت برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است. صندلی‌های عقب فضای پای کافی ارائه می‌کنند درحالی‌که هر دو صندلی عقب به‌راحتی با کشیدن یک دسته جمع می‌شوند که در این صورت فضای بار وسیعی برابر با 1800 لیتر به همراه یک محفظهٔ حمل بار در کف صندوق فراهم می‌گردد. از دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MyLink است که از طریق یک صفحه‌نمایش هشت اینچی لمسی ارائه شده و شامل کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل هم می‌شود. علاوه بر این، پکیج ناوبری هم با قیمت 3320 دلار قابل سفارش است و سیستم صوتی Bose نیز در تیپ‌های بالاتر ارائه می‌گردد. دراین‌بین، اینترنت 4G وای فای نیز سواری با اکوئناکس را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

شورولت همچنین مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی پیشرفته را هم برای اکوئناکس جدید تدارک دیده است به‌گونه‌ای که سیستم‌های هشدار نقاط کور، کمک به حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار، همگی از تجهیزات استاندارد آن هستند که با استفاده از رادار و سنسورها کار می‌کنند. البته به‌طور پیش‌فرض سیستم هشدار برخورد از جلو بسیار در کار راننده دخالت می‌کند اما خوشبختانه می‌توان چراغ چشمک‌زن آن‌را خاموش کرد. سیستم دید فراگیر هم که از بالا تصویر خودرو را به نمایش درمی‌آورد برای پارک کردن مفید است اما دوربین دید عقب کیفیت پایینی دارد.

قیمت شورولت اکوئناکس 2018 از 23,580 دلار آغاز می‌شود که کمی کمتر از رقبای اصلی خود تویوتا رافور با قیمت 24,910 و فورد اسکیپ با قیمت 23,750 دلار است. هردوی این کراس‌اوورهای هم‌کلاس اکوئناکس اسب بخار بیشتری دارند اما شورولت با 27 نیوتن متر گشتاور بیشتر، بالاتر از فورد و تویوتا قرار می‌گیرد. یکی دیگر از مزیت‌های اکوئناکس مصرف سوخت آن است زیرا در هر صد کیلومتر در شهر 9 لیتر و در بزرگراه 7.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که رافور و اسکیپ در هر صد کیلومتر در شهر 10.2 لیتر و در بزرگراه 7.8 لیتر بنزین می‌سوزانند. در کل من از راحتی و رانندگی آسان و خوب این کراس‌اوور با تکنولوژی بالا لذت بردم. طراحی و پیشرانهٔ اکوئناکس کاملاً جدید است و به تنها چیزی که نیاز دارد یک گیربکس جدید است؛ اما بااین‌حال پکیج کلی ارائه‌شده در اکوئناکس 2018 به نیازهای بسیاری از خانواده‌ها در هر فصل پاسخ می‌گوید.

شورولت ایکویناکس تجربه رانندگی با شورولت ایکویناکس 2018

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما