تکنولوژی تشخیص عابر پیاده در فورد

0
(0)

آخرین سیستم هوشمند ایمنی فورد یک سیستم جدید هشدار پیش‌برخورد است که می‌تواند عابران پیاده را تشخیص دهد. این سیستم یکی از اولین‌ها در نوع خود در بین خودروسازان مطرح محسوب می‌شود. در این میان، شاید سیستم EyeSight سوبارو، تنها برند غیرلوکس باشد که استفاده از سیستمی مشابه را در اختیار قرار می‌دهد.

این سیستم با بهره‌گیری از یک سری رادارها و دوربین‌ها موقعیت عابران پیاده را در نزدیکی جاده یا روبروی مسیر اتومبیل تشخیص می‌دهد. وقتی خودرو حضور عابر پیاده را در مسیر پیش‌رو تشخیص داد، سیستم با کمک صوت و گرافیک تصویری در قسمت ابزارهای داشبورد به راننده هشدار می‌دهد. اگر در چنین حالتی، نشانه‌ای از واکنش توسط راننده مشاهده نشد، سیستم با کاهش فاصله صفحات ترمز، واکنش ترمز را نسبت به پدال بیشتر می‌کند. اگر در این مقطع نیز راننده واکنشی از خود نشان نداد، خودرو خودش به تنهایی برای ترمزگیری اقدام می‌کند تا از تصادف جلوگیری کند.

self driving e1471417175278 تکنولوژی تشخیص عابر پیاده در فورد

البته یک سری محدودیت مشخص برای این سیستم وجود دارد. فورد در این باره گفته است که این سیستم در حال حاضر تنها در شرایط روشنایی روز و آب‌وهوای صاف و آفتابی کارایی دارد. در همین حال، فورد در طول مسیری در حدود ۳۰۰ هزار مایل (نزدیک به ۴۸۰ هزار کیلومتر) در دنیای واقعی این تکنولوژی را مورد آزمایش قرار داده تا متغیرهای دیگر تأثیرگذار در محیط‌های شهری را نیز درنظر بگیرد.

post mtna ir 440330 تکنولوژی تشخیص عابر پیاده در فورد

فورد در حال حاضر نیز یک سیستم ایمنی پیش‌برخورد در بسیاری از خودروهای تولیدی‌اش ارائه می‌کند. ولی این سیستم جدید تشخیص عابر پیاده، شرایطی متفاوت دارد و از یک دوربین تعبیه شده در شیشه جلو و رادار در سپر جلو استفاده می‌کند. این حسگرها به تشخیص فرم‌های مختلف بدن انسان نسبت به سایر اشیای موجود در جاده مانند تابلوهای راهنمایی و درختان کمک می‌کنند.

techno car تکنولوژی تشخیص عابر پیاده در فورد

انتظار می‌رود که این سیستم در محصولات سال آینده فورد و لینکلن استفاده شود. اولین کاربرد آن در فورد موندیو مدل ۲۰۱۵، خودرویی مختص بازار اروپا و مشابه فورد فیوژن، خواهد بود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مشخصات روغن موتور

0 (0) اهمیت رنگ روغن موتور رنگ روغن به تنهایی معیاری مناسب جهت تشخیص كیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما