آشنایی با حسگر باران در خودرو

0
(0)

عملکرد این سنسور مانند سنسور های دیگر در خودرو است.با این تفاوت که این سنسور به گونه ای عمل می‌کند که در زمان بارندگی یا خیس شدن شیشه ی جلوی خودرو , وجود مایعات روی شیشه را تشخیص می‌دهد و با ارسال اطلاعات تعریف شده ECU را با خبر می‌کند.

سنسور باران 1024x427 آشنایی با حسگر باران در خودرو

این سنسور معمولا در قسمت بالای شیشه ی جلو و در قسمت وسط (در محدوده جای گذاری آینه جلو) نصب می‌شود.این سنسور بر اساس اولتراسونیک یا امواجی که انسان قادر به شنیدن آن نیست کار می‌کند.طرز کار این سنسور به گونه ای است که امواج از فرستنده سنسور ارسال می‌شود و در صورت خشک بودن شیشه این امواج از شیشه عبور می‌کند اما در صورتی که سطح شیشه ی جلو خیس باشد این امواج منعکس شده به گیرنده سنسور می‌رسند و پس از آن کنترل یونیت سنسور مقدار امواج ارسال شده با مقدار دریافت شده را مقایسه می‌کند. در صورتی که مقدار امواج دریافت شده کمتر از مقدار ارسال شده باشد سنسور به ECU دستور فعال شدن برف پاک کن ها را می‌دهد.

حسگر باران آشنایی با حسگر باران در خودرو

ECU نیز پس از دریافت اطلاعات کنترل یونیت سنسور پس از تجزیه و تحلیل مجدداً اطلاعات را برای فعال شدن برف پاک کن ها را صادر می‌کند.همچنین میزان سرعت کارکرد برف پاک کن نیز به تشخیص سنسور بستگی دارد.یعنی سنسور با مقایسه مقدار اطلاعات ارسال و دریافت شده سرعت و کارکرد برف پاک کن را تشخیص می‌دهد.

car rain sensor e1287211284478 آشنایی با حسگر باران در خودرو

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مشخصات روغن موتور

0 (0) اهمیت رنگ روغن موتور رنگ روغن به تنهایی معیاری مناسب جهت تشخیص كیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما