دوبی و تاکسی خودران پرنده

0
(0)

سازمان راه‌ها و حمل‌ونقل (RTA) دوبی اخیراً از تست‌های اولیه یک پهپاد خودران که قابلیت حمل مسافر بر فراز ترافیک‌های شلوغ شهری را دارد، خبر داده است. RTA در نشست ۳ روزه مقامات برخی کشورها موسوم به «مجمع حکومت جهانی» این موضوع را عنوان کرده است. بنابر گفته مسئولان، امید این است که تاکسی‌های خودران پرنده در میانه‌های سال میلادی در امارات متحده عربی اجرایی شوند. این پهپاد‌ها از یک کمپانی چینی با نام «ایهانگ» می‌آیند.

535 1024x499 دوبی و تاکسی خودران پرنده

این مدل خاص با عنوان «ایهانگ 184» می‌تواند تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ارتفاع ۹۸۴ متری، با فاصله‌ای مناسب نسبت به وضعیت ترافیک شهری، پرواز کند. ۸ ملخ ایهانگ 184 توسط یک موتور الکتریکی تا 30 دقیقه قابل‌تغذیه هستند و هر شارژ دوباره به زمانی در حدود ۲ ساعت نیاز دارد. اوج‌گیری، پرواز و فرود آمدن پهپاد، همگی توسط یک مرکز کنترل زمینی پایش می‌شوند. ایهانگ 184 مخصوصاً برای روزهای طاقت‌فرسای تابستان و شب‌های سرد دوبی طراحی شده است. مطر الطایر، رئیس سازمان حمل‌ونقل امارات در این زمینه به «تایمز» می‌گوید:

536 1024x536 دوبی و تاکسی خودران پرنده

در حالی که کمتر کسی به سراغ ایده یک خودران پرنده می‌رود، کمپانی ایهانگ مدل 184 را با مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی طراحی کرده است. با رخ دادن کوچکترین مشکل مکانیکی، این پهپاد به صورت اتوماتیک در نزدیک‌ترین مقصد امن، فرود می‌آید. همچنین ایهانگ 184 مجهز به شبکه‌های امن برای دور ماندن از دست هکرها است.

537 1024x567 دوبی و تاکسی خودران پرنده

این در حالی است که امارات متحده عربی، محل اولین «هایپرلوپ وان»، پروژه ایلون ماسک نیز به شمار می‌رود. هایپرلوپ پروژه‌ای که قرار است مسافران را بین دوبی و ابوظبی، مسافتی که بیش از ۱۶۰ کیلومتر است، تنها در ۱۲ دقیقه جابجا کند. مقامات امارات همچنین هدف‌های بسیار جسورانه‌ای را در زمینه به‌کارگیری اتومبیل‌های خودران در سر می‌پرورانند. آنها امیدوارند که تا سال ۲۰۳۰، یک‌چهارم ترافیک جاده‌هایشان را خودران‌ها تشکیل دهند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما