رشد فروش خودروهای الکتریکی به مدد تقاضای بالا در چین

0
(0)

فروش خودروهای الکتریکی در سه ماهه سوم سال 2017 بیش از 287 هزار دستگاه بوده که رشد 63 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان داده و البته افزایش 23 درصدی نسبت به سه ماهه دوم سال جاری نیز می‌باشد. فروش بین از نیمی از خودروهای الکتریکی به کشور چین تعلق داشته درحالی‌که اروپا در رتبه دوم پرفروش‌ترین بازار خودروهای الکتریکی در سه ماهه سوم سال 2017 قرار می‌گیرد. پس از این دو بازار عمده نیز بازار آمریکای شمالی قرار دارد.

415 رشد فروش خودروهای الکتریکی به مدد تقاضای بالا در چین

البته مشوق‌های دولتی نیز نقش مهمی در فروش خودروهای الکتریکی چین بازی کرده و یارانه‌های دولتی باعث شده این خودروها 40 درصد ارزان‌تر از خودروهای احتراق داخلی معمولی باشند. بنا به گفته موسسه تحلیلی BNEF، انتظار می‌رود فروش جهانی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی امسال از 1 میلیون دستگاه فراتر رود و رکورد جدیدی را ثبت کند زیرا زیرساخت‌های شارژ بهبود یافته و خود خودروها نیز محدوده‌های حرکتی بیشتری دارند.

416 1024x626 رشد فروش خودروهای الکتریکی به مدد تقاضای بالا در چین

درحالی‌که چین هنوز در حال مطالعه طرح‌هایی برای ممنوعیت خودروهای بنزینی و دیزلی جدید در آینده است، کشورهایی چون فرانسه و بریتانیا قبلاً تلاش‌های خود برای فروش و تردد چنین خودروهایی تا سال 2040 را اعلام کرده و هلند جاه‌طلبانه‌تر بوده و سال 2030 را برای تحقق چنین اهدافی اعلام کرده است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما