صنعت تایر در حال پیشرفت

0
(0)

رقیب بزرگ Michelin , کمپانی Continental هم با ترکیب لاستیک و فلز به تولید تایرهای جدیدی اقدام کرده است میزان سیلکای ترکیبی با لاستیک در این تایرها بیشتر بوده و به این ترتیب با معادله ای مواجهیم که صرفه جویی اقتصادی و کنترل صدا را به تعادل رسانده است .

32982 صنعت تایر در حال پیشرفت

احتمالا در تایر های آینده اثری از هوا و لاستیک مشاهده نمی شود.

صنعت تولید تایرهای جدید و یپشرفته برای اتومبیل هایی که در آینده به بازار می آیند، با پیشرفت های روز افزونی همراه بوده است. در این میان محیط زیست همان گونه که تولید و ساخت اتومبیل را تحت تاثیر قرار داده، در نحوه تولید تایر نیز بی تاثیر نبوده است.

سازندگان تایر در عین حال که به بهبود مقاومت تایرها اهمیت می دهند درصدد هستند تا تایرهایی تولید کنند که دوست دار طبیعت بوده و به آن آسیب وارد نسازد. یکی از عوامل افزایش مصرف سوخت در اتومبیل میزان اصطکاک تایر با سطح جاده است و افزایش اصطکاک نیز تاثیر مستقیم در کنترل خودرو دارد. مورد دیگر، وجود خود تایرها در طبیعت است. گورستان تایرها که آکنده از هزاران تایر قدیمی است، دشمن محیط زیست محسوب می شود. علاوه بر این هزاران تن لاستیک رها شده در این گورستان ، به معنی هدر رفتن منابع انرژی و سرمایه است.

در زمینه بهبود میزان صدای تولید شده توسط تایرها، در زمینه امنیت و قابلیت های آنها نیز پیشرفت هایی صورت گرفته است.

تولید Tweel انقلابی در صنعت تکنولوژی تایر محسوب می شود. این تایر که توسط بزرگترین کارخانه تولید تایر جهان، Michelin تولید شد علاوه بر انقلاب، نوعی بازگشت نیز محسوب می شود. با اتصال لبه چرخ به تایرها، Tweel منحصر به همان تایرهای بادی می شود و مانند خودروهای اولیه، گاریها و کالسکه هایی که قبل از صنعت مکانیک می زیستند از پره بهره می برد.

Tweel از لحاظ قابلیت ارتجاعی مانند تایرهای دیگر است اما به جای استفاده از هوا، از پره های قابل تنظیم و یک تایر خارجی لاستیکی در آن استفاده شده است. Michelin اظهار می دارد Tweel تداعی کننده مدل هایی است که مدتهاست مورد استفاده قرار می گیرند اما قابلیت سازگاری و دوام آن مشتریان بیشتری را جذب کرده است. از این تایر در Audi A۳ استفاده شده است.

رقیب بزرگ Michelin ، کمپانی Continental هم با ترکیب لاستیک و فلز به تولید تایرهای جدیدی اقدام کرده است. میزان سیلکای ترکیبی با لاستیک در این تایرها بیشتر بوده و به این ترتیب با معادله ای مواجهیم که صرفه جویی اقتصادی و کنترل صدا را به تعادل رسانده است.

هدف نهایی سازندگان تایر بهبود کیفیت اجناس بوده و هست. افزودن سیلکا به تایر باعث شده که تایرهای کم صداتر و کارآمدتری داشته باشیم . این تایر از سوی بسیاری از تولید کنندگان از جمله Eco Contacts Continental و Michelin Energy با استقبال روبرو شده است. اخیرا شرکت آمریکایی Amerityre هم ادعا کرده است که با تولید تایرهای Polyurethane پیشگامان این صنعت را شکست داده و تایرهای لاستیکی قدیمی را به ما قبل تاریخ فرستاده است.

مدیرعامل پیشین Chrysler ، Lee Laccoca اظهار می دارد که صنعت تایر بالقوه ترین صنعتی است که آماده تغییرات اساسی است. در حال حاضر تایرهای پر دوام Polyurethane توسط اداره کنترل ایمنی خودروهای آمریکا به تایید رسیده است. اما برای طی موانع موجود بر سر راه تجاری شدن این محصول هنوز راه درازی در پیش است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما