معرفی کانسپت خیره‌کنندهٔ مزدا ویژن کوپه در نمایشگاه توکیو

0
(0)

مزدا در نمایشگاه توکیو امسال کانسپت فوق‌العاده‌ای بنام ویژن کوپه را رونمایی کرده است. درحالی‌که قبلاً شایعه شده بود که مزدا کوپهٔ اسپرت RX-9 را در نمایشگاه توکیو رونمایی خواهد کرد، سازندهٔ ژاپنی در نمایشگاه خانگی‌اش با رونمایی از کانسپت ویژن کوپه، فصل آیندهٔ زبان طراحی Kodo خود را در قالب یک سدان کوپهٔ زیبا معرفی کرده است. این کانسپت بشدت تحت تأثیر کانسپت RX-Vision طراحی شده که در نمایشگاه توکیو 2015 رونمایی شد. تصویر زیر نشان می‌دهد که بین این دو کانسپت چقدر شباهت وجود دارد به‌نحوی‌که کاپوت کشیده، تمایل کابین به سمت عقب، سقف منحنی و فرم دماغهٔ آن‌ها کاملاً مشابه یکدیگر است. این شباهت تا جایی است که این دو کانسپت مانند نسخه‌های دودر و چهاردری از یک ماشین به نظر می‌رسند.

271 1024x768 معرفی کانسپت خیره‌کنندهٔ مزدا ویژن کوپه در نمایشگاه توکیو

مزدا می‌گوید کانسپت ویژن کوپه مطابق «نسبت طلائی کوپه‌های کلاسیک» طراحی شده است. در سطوح بدنه به زیبایی با خطوط بازی شده است و حجم پردازی‌ها و منحنی‌های زیبایی در طرفین خودرو دیده می‌شود. در جلوی خودرو نیز با کاپوتی که تا بالای جلوپنجره ادامه یافته، نمایی برجسته ایجاد شده است. در اینجا همچنین چراغ‌های جلوی باریک به سمت عقب تا روی گلگیرها کشیده شده‌اند. همانند کانسپت دودر RX-Vision، خط سقف ویژن کوپه نیز تقریباً همانند یک نیم‌دایره است که به زیبایی به صندوق بار ختم می‌شود. این در حالی است که فرم چراغ‌ها و نمای عقبی خودرو نیز مزدا MX-5 را به یاد می‌آورد. در اینجا چراغ‌های سه‌بعدی عقب به شکل زیبایی با اسپویلر کوچکی عقب ادغام شده‌اند درحالی‌که در بخش پایینی این قسمت هم چهار سر اگزوز به چشم می‌خورد.

270 1024x768 معرفی کانسپت خیره‌کنندهٔ مزدا ویژن کوپه در نمایشگاه توکیو

مزدا برای طراحی کابین این کانسپت از مفهوم معماری ژاپنی الهام گرفته تا سرنشینان احساس راحتی و نشستن در محیطی طبیعی داشته باشند. برای رسیدن به این هدف در داخل این کانسپت تودوزی چرمی، تریم چوبی و صفحه آمپر آنالوگ کار شده است. در میانهٔ اتاق هم یک کنسول مرکزی بزرگ قرار دارد که تا بین صندلی‌های جلو ادامه یافته است. در این کنسول؛ دسته‌دندهٔ زیبایی برای گیربکس دستی خودرو دیده می‌شود و برای راننده هم یک غربیلک فرمان سه پرهٔ ساده در نظر گرفته شده است. همانند بسیاری از خودروهای مدرن، کانسپت ویژن کوپه هم به یک صفحه‌نمایش لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است اما برخلاف آن‌ها، زمانی که از این نمایشگر استفاده نمی‌شود به داخل داشبورد می‌رود و تنها زمانی که لازم است بیرون می‌آید.

272 1024x768 معرفی کانسپت خیره‌کنندهٔ مزدا ویژن کوپه در نمایشگاه توکیو

فعلاً هیچ جزئیاتی از قوای محرکهٔ این کانسپت اعلام نشده است اما طبق گفته‌ها و گزارشات اخیر، احتمالاً ویژن کوپه به پیشرانهٔ وانکل مجهز خواهد بود. این در حالی است که مزدا گفته است که ممکن است از این پیشرانه صرفاً به‌عنوان یک افزایش‌دهندهٔ بُرد برای قوای محرکهٔ الکتریکی خودرو استفاده گردد. کانسپت ویژن کوپه پس از کانسپت RX-Vision دومین طرح اسپرتی است که از سوی مزدا معرفی می‌شود و به‌احتمال‌زیاد نشان‌دهندهٔ اضافه شدن یک مدل اسپرت به سبد محصولات این برند ژاپنی است. بااین‌حال متأسفانه هنوز زمان معرفی این خودرو مشخص نیست و فعلاً باید منتظر اعلام تاریخی از سوی مزدا برای رونمایی از خودرو اسپرت جدید آن باشیم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مشخصات روغن موتور

0 (0) اهمیت رنگ روغن موتور رنگ روغن به تنهایی معیاری مناسب جهت تشخیص كیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما