مقایسه لینکلن کانتیننتال با کیا کوریس

0
(0)

به سراغ یکی از کلاس‌های پرطرفدار و البته جذاب یعنی سگمنت سدان‌های بزرگ لوکس رفته‌ایم. بخشی که در آن پرچم‌داران خودروسازان حضور دارند و هر شرکت نهایت توانایی‌ها و تکنولوژی‌های خود را در خودروهای این کلاس ارائه کرده است. در این سگمنت غیر از خودروسازان فرانسوی، تمامی کشورهای خودروسازی معتبر دنیا حضور دارند و همان‌طور که گفته شد، ماشین‌های موجود در این کلاس همگی پرچم‌دار سازندگان خود هستند. در کلاس سدان‌های بزرگ لوکس خودروهای زیر حضور دارند:

Continental VS K900 مقایسه لینکلن کانتیننتال با کیا کوریس

– مرسدس بنز S کلاس
– ب‌ام‌و سری 7
– آئودی A8
– کادیلاک CT6
– لینکلن کانتیننتال
– لکسس LS
– مازراتی کواتروپورته
– جگوار XJ
– جنسیس G90
– کیا کوریس/K900

در دور نخست دوئل‌های این گروه، یک تازه‌کار کره‌ای یعنی کیا کوریس به مصاف یک کهنه‌کار آمریکایی یعنی لینکلن کانتیننتال رفته است.

لینکلن کانتیننتال

Lincoln Continental 2017 2 مقایسه لینکلن کانتیننتال با کیا کوریس

لینکلن کانتیننتال را می‌توان باتجربه‌ترین و باسابقه‌ترین خودروی این گروه تلقی کرد چراکه پیشینهٔ آن به سال 1939 و معرفی نسل نخست بازمی‌گردد. تولید این نسل که از پیشرانهٔ V12 استفاده می‌کرد تا سال 1948 ادامه داشت و پس از وقفه‌ای چند ساله، در سال 1956 نسل دوم به بازار آمد. بدین ترتیب تولید این سدان لوکس آمریکایی طی سال‌ها و نسل‌های مختلف تا سال 2002 ادامه یافت اما در این سال پس از تجربهٔ دوران افول، تولید کانتیننتال بدون معرفی جایگزین خاتمه یافت. بدین ترتیب برای چندین سال خبری از کانتیننتال نبود تا اینکه لینکلن در نمایشگاه نیویورک 57 با معرفی کانسپت کانتیننتال جدید در میان بُهت و حیرت طرفداران اعلام نمود که قصد بازگرداندن این خودرو را دارد. سپس یک سال بعد نسخهٔ تولیدی نسل جدید کانتیننتال به‌عنوان جایگزین مدل MKS به بازار آمد. نسل جدید این سدان لوکس بر روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی فورد تاروس ساخته شده و فقط با پیشرانه‌های V6 عرضه می‌گردد. به همین دلیل برخی معتقدند که کانتیننتال جدید با گذشتهٔ باشکوه این نام پرافتخار فاصله دارد. کانتیننتال جدید همچنین مُعرِف زبان طراحی جدید لینکلن هم هست که بعدازآن در فیس‌لیفت MKZ و نسل جدید نویگیتور هم بکار گرفته شد. برای این خودرو سه پیشرانهٔ مختلف در نظر گرفته شده که همان‌طور که اشاره شد همگی از نوع V6 هستند. ما برای این دوئل قوی‌ترین پیشرانهٔ کانتیننتال یعنی موتور 3 لیتری V6 توئین توربو اکوبوست را انتخاب کرده‌ایم که 400 اسب بخار قدرت دارد. هرچند کانتیننتال خودرویی دیفرانسیل جلو است اما نیروی این موتور به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

کیا کوریس

Kia K900 2015 1024 27 مقایسه لینکلن کانتیننتال با کیا کوریس

کیا کوریس نخستین حضور کیا در بخش سدان‌های لوکس سگمنت F محسوب می‌شود که برخلاف کانتیننتال کاملاً تازه‌کار است زیرا معرفی آن به سال 2012 برمی‌گردد؛ بنابراین کوریس کم‌سابقه‌ترین خودروی این گروه است و در این دوئل شاهد رقابت باتجربه‌ترین و کم‌تجربه‌ترین خودروهای جمع هستیم. این خودرو که پرچم‌دار کیا و نخستین سدان بزرگ لوکس این شرکت کره‌ای است، بر روی پلت‌فرم مشترکی با هیوندای اکوس و هیوندای جنسیس ساخته شده و به همین دلیل برخلاف کانتیننتال از معماری دیفرانسیل عقب استفاده می‌کند؛ بنابراین کوریس نخستین سدان دیفرانسیل عقب کیا هم محسوب می‌شود. این خودرو در زادگاهش کرهٔ جنوبی با نام K9، در خاورمیانه، کلمبیا، پرو و روسیه با نام کوریس و در ایالات‌متحده و کانادا با نام K900 عرضه می‌گردد. کوریس به همراه کادنزا جایگزین‌های سدان اوپیروس محسوب می‌شوند. برای این سدان لوکس سه پیشرانهٔ V6 مختلف از خانوادهٔ موتورهای لامبدا هیوندای به همراه یک واحد 5 لیتری V8 تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ما هم برای این نبرد همین موتور که قوی‌ترین پیشرانهٔ کوریس به‌حساب می‌آید را برگزیده‌ایم. این موتور 420 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور دارد که از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

مشخصات فنی

Untitled مقایسه لینکلن کانتیننتال با کیا کوریس

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما