نمایشگر هد اپ

0
(0)

نمایشگر هداپ از آپشن هایی است که بر روی کلیه خودروهای BMW با قیمت 300 میلیون تومان به بالا به صورت فابریک نصب شده است. اما اکنون این امکان برای ماشین های ارزان قیمت تر نیز فراهم شده تا از این آپشن خودروهای 300 میلیونی بهره ببرند چراکه شرکت ناودی نمایشگر هدآپی طراحی و تولید کرده که بر روی اکثر خودروها نصب می شود، و انجام این کار فقط یک شرط دارد و آن این است که خودرو مجهز به پورت ODB-II باشد. این پورت معمولا در محدوده‌ی غربیلک فرمان قرار گرفته است. این سامانه برای خودروهایی که مجهز به فناوری‌های روز دنیا نیستند مفید است. همانطور که می دانید کمپانی بی ام دبلیو برای جذاب کردن این سامانه از ژست های حرکتی نیز بهره برده تا در کنار جذابیت کنترل آن را نیز ساده تر کند. اکنون به این بپردازیم که سامانه هدآپ چه فایده ای دارد و در اصل چه کاری انجام می دهد.

این سامانه اطلاعاتی چون سرعت به کیلومتر در ساعت و یا مایل در ساعت، دور موتور، مصرف سوخت خودرو (اگر خودرو ساکن و بدون حرکت باشد مصرف بنزین به لیتر در هر ساعت نمایش داده می شود و اگر خودرو در حال حرکت باشد مصرف بنزین به لیتر در هر صد کیلومتر نمایش داده می شود)، دمای آب موتور، میزان ولتاژ باطری خودرو، زاویه پاشش انژکتور و شتاب لحظه ای خودرو را در مقابل چشمان راننده نمایش می دهد. این دستگاه قابل تنظیم است و بنا به دلخواه راننده می توان هشدار پایین بودن مقدار بنزین موجود، اخطار ایربگ و هشدار سرعت در یک سرعت دلخواه و یا در 4 سرعت دلخواه مثلا 80-100-120-140 (هرگاه به هر یک از این سرعت ها برسید دستگاه یک هشدار کوتاه پخش می کند) را فعال کرد. شدت نور دهی بر روی شیشه مخصوص شب و روز و یا اتوماتیک بودن آن توسط سنسور سنجش نور محیط داخل دستگاه، بر روی شیشه مقابل راننده نیز قابل تنظیم است تا راننده مجبور نشود که حتی لحظه ای نگاه خود را از مسیر دور کند.

هد اپ نمایشگر هد اپ

اخیرا این سامانه با نام ناودی وارد بازار شده است که شامل جعبه ای سیاه رنگ و نمایشگری شفاف است و عملکرد آن چون دیگر نمایشگران هد آپ است. آنچه که این سامانه را بین مردم محبوب کرده است قابلیت تطابق آن با خودروهای قدیمی است. البته همانطور که گفته شد این خودروهای قدیمی نیز باید دست کم مجهز به پورت ODB-II باشند. البته پیش بینی هایی شده، و شرکت سازنده این دستگاه درصدد است که نمونه هایی را طراحی و وارد بازار کند که از داشتن این پورت محرومند و تنها پورت ۱۲ ولتی را در خودروی خود دارند. آنچه که باید برای راه اندازی این سامانه انجام دهید این است که آن را به پورت ذکر شده متصل کنید. این سامانه با روشن شدن خود و ارتباط برقرار کردن با خودرو همه کارهای لازم را به طور اتوماتیک انجام می دهد بنابراین احتیاجی نیست که نگران جزئیات نصب آن باشید. با این سامانه حتی قادرید که از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند راننده یا یکی از سرنشینان متصل شوید و اطلاعات اضافی چون مسیریابی و کنترل سیستم صوتی، تماس های ضروری و دیگر اعلان ها را به سادگی کنترل کنید.

لازم به ذکر است که این دستگاه فقط دارای ویژگی های خوب نیست، بهتر است انقدر هیجان زده نشوید چرا که یکی از مشکلات اساسی اش قیمت بالای آن است زیرا قیمت تعیین شده آن 799 دلار و یا به عبارتی 800 دلار است. اما شاید بیارزد که با چنین هزینه ای خودروی قدیمی خود را به خودرویی لوکس و اسپرت مد روز تبدیل کنید. داگ سیمپسون مدیرعامل شرکت ناودی، در توضیح این محصول گفت: "این محصول، شکاف میان خودروهای مجهز به این سیستم و خودروهای فاقد این سیستم را می‌پوشاند و موجب می‌شود بدون تعویض خودروی خود، این قابلیت را در آن داشته باشید". قیمت ۷۹۹ دلاری نسبتا گران این سامانه، می‌تواند موجب صرف‌نظر کردن از خریداری این محصول شود. البته افرادی هم هستند که حاضر به پرداخت این هزینه‌اند. در نهایت می‌توان گفت نمایشگرهای هد‌آپ نقش مهمی در صنعت آینده‌ی خودروسازی خواهند داشت. نه‌تنها از جنبه‌های ایمنی و نوآوری، بلکه از جهت دسترسی به تمامی اطلاعات در یک مکان و بدون چشم برداشتن از مسیر بسیار مفید خواهد بود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مشخصات روغن موتور

0 (0) اهمیت رنگ روغن موتور رنگ روغن به تنهایی معیاری مناسب جهت تشخیص كیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما