پیدا شدن یک دستگاه تویوتا کراون مدل 1972 پس از 25 سال

0
(0)

این یک دستگاه تویوتا کراون دولوکس مدل 1972 نادر است که به‌تازگی پیدا شده است. این خودرو در آن سال‌ها لوکس‌ترین محصول تویوتا در بازار انگلستان محسوب می‌شد. صاحب اصلی این ماشین آن‌را از یک نمایندگی تویوتا در Surrey انگلستان به قیمت 2300 پوند خریداری کرد که معادل 29,500 پوند یا 36,800 دلار به پول امروزی می‌شود. سپس کراون داستان ما در تاریخ 1 فوریهٔ سال 1972 به شخصی بنام Percy Cole فروخته شد و پس‌ازآن زندگی بسیار راحت و نازپرورده‌ای داشت!

ToyotaCrown Barnfind 01 پیدا شدن یک دستگاه تویوتا کراون مدل 1972 پس از 25 سال

صاحب این ماشین هرگز با سرعتی بیش از 50 کیلومتر در ساعت با آن حرکت نکرده و به گفتهٔ نوه‌اش زمانی که از خودرو استفاده نمی‌کرده است آن‌را در پارکینگی مناسب و شرایطی کاملاً ایده آل نگهداری می‌کرده است. او حتی برچسب‌ کارخانه‌ای روی شیشهٔ عقب کراون را هم حفظ کرده است.

ToyotaCrown Barnfind 11 پیدا شدن یک دستگاه تویوتا کراون مدل 1972 پس از 25 سال

پس از مرگ آقای کول، این تویوتا به پسرش به ارث رسید و او نیز بیش از یک دهه پس از مرگ پدرش از آن نگهداری کرد. سپس این کراون 1972 در یک پارکینگ گذاشته شد و تا اکتبر سال گذشته کاملاً دست‌نخورده باقی ماند. بعدازاین ماجراها، خانوادهٔ کول تصمیم گرفتند این کراون را تعمیر نموده و به فروش برسانند. بدین منظور آن‌ها خودرو را به تعمیرگاهی نزدیک محل نگهداری‌اش بردند تا موردبررسی قرار گیرد. در اینجا مشخص شد که کراون 1972 ایراداتی جزئی مانند سوختگی لامپ‌ها، اتصال ترمزهای کاسه‌ای عقب و سوراخی در سیستم اگزوز دارد؛ اما خانوادهٔ کول تمایلی به صرف پول برای این خودرو نداشتند و به همین دلیل آن‌را در خارج از فروشگاهی پارک کردند تا تصمیم گیرند که باید با آن چه‌کار کنند.

ToyotaCrown Barnfind 10 پیدا شدن یک دستگاه تویوتا کراون مدل 1972 پس از 25 سال

پس‌ازاین بود که یک علاقه‌مند به خودروهای کلاسیک بنام «Robin Shepperd» این تویوتا کراون مدل 1972 را دید و اصالت آن‌را مورد تأیید قرار داد. سپس خیلی زود وی آن‌را خریداری کرده و مالک این تویوتای فوق‌العاده شد و حالا این ماشین بار دیگر به خیابان‌ها بازگشته است؛ اما نکتهٔ جالب اینکه بعدازاین داستان‌ها، Shepperd متوجه شد که دوست نزدیکش «Nick Garrick» نوهٔ صاحب اصلی این کراون بوده است. بدین ترتیب او تاریخچهٔ باارزش این خودرو را با جزئیات کامل برای مالک جدید تعریف کرد. بااین‌حال نمی‌دانیم که Shepperd این تویوتا کراون دولوکس را با چه قیمتی خریداری کرده است ولی مطمئناً این یک گوهر گران‌بها است.

ToyotaCrown Barnfind 02 پیدا شدن یک دستگاه تویوتا کراون مدل 1972 پس از 25 سال

تویوتا کراون برای اولین بار در سال 1955 به بازار آمد و در بین محصولات تویوتا طولانی‌ترین دورهٔ تولید را دارد به‌گونه‌ای که هنوز هم برای بازار ژاپن تولید می‌شود. ولی چیزی که موجب شد نسل چهارم کراون (نمونهٔ موردبحث ما) جالب‌تر و خاص‌تر شود این بود که این سدان لوکس ژاپنی جلوتر از زمان خود بود به‌طوری‌که مجهز به ویژگی‌هایی چون کنترل الکتریکی گیربکس و ترمز ABS شده بود که قطعاً برای سال 1972 پیشرو و جلوتر از زمان محسوب می‌شد.

ToyotaCrown Barnfind 09 پیدا شدن یک دستگاه تویوتا کراون مدل 1972 پس از 25 سال

اما متأسفانه خریداران در دههٔ 70 میلادی برای ارائهٔ چنین خودرویی از تویوتا آمادگی نداشتند. به همین دلیل کراون در بریتانیا فروش پایینی داشت درحالی‌که وضع در ایالات‌متحده از این هم بدتر بود. به همین دلیل نهایتاً تویوتا عرضهٔ کراون را در سال 1974 در ایالات‌متحده و چند سال بعد در انگلستان متوقف کرد. به همین خاطر گفته می‌شود که این کراون دولوکس داستان ما یکی از تنها دو تویوتا کراون قابل راندنی است که در حال حاضر در بریتانیا وجود دارد. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 2.6 لیتری شش سیلندر خطی بنزینی با 140 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن توسط یک گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. این خودرو تنها حدود 97 هزار کیلومتر کارکرد دارد.

ToyotaCrown Barnfind 06 پیدا شدن یک دستگاه تویوتا کراون مدل 1972 پس از 25 سال

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مشخصات روغن موتور

0 (0) اهمیت رنگ روغن موتور رنگ روغن به تنهایی معیاری مناسب جهت تشخیص كیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما