افسانه هایی درباره باتری

0
(0)
  • حركت ماشین سبب شارژ كامل باتری می شود.

عواملی وجود دارد كه بر توانایی دینام در شارژ باتری اثر می گذارد. مهمترین این عوامل عبارتند از: مقدار جریانی كه از دینام به باتری جهت شارژ آن فرستاده می شود، مدت زمانی كه جریان در دسترس است و دما. عموماً حرکت موتور در حالت خلاص یا حركت و توقف های پشت سر هم در شرایط آب و هوای نامناسب در شب، سبب شارژ باتری نخواهد شد.

  • امكان منفجر شدن باتری وجود ندارد.

با وجود اینكه درپوشهای تهویه كاهش دهنده جرقه، كمك به كاهش تولید گاز می كند، شارژ مجدد باتری، گازهای اكسیژن و هیدروژن تولید می نماید. اگر جرقه ای داخل باتری و به این گازها راه یابد سبب انفجار بزرگی خواهد شد.

01 1024x640 افسانه هایی درباره باتری

  • یك باتری با ماندن در انبار، شارژ خود را از دست نخواهد داد.

باتریها دشارژ خود به خودی یا پدیده تراوش الكتروشیمیائی داخلی دارند كه سبب دشارژ كامل و سولفاته شدن آن در طول زمان می شود. در ابتدا برای انبار كردن یك باتری، باید آن را كاملاً شارژ كرد و در مكانی سرد در دمایی بالاتر از دمای انجماد قرارداد و زمانی كه به 80 % از وضعیت شارژ كامل خود می رسد یا هر 6 ماه یك بار (هر كدام زودتر اتفاق افتاد) آنها را شارژ كرد. اگر در یك وسیله نقلیه قرار داده شده، كابل منفی آن را قطع كنید.

  • باتری های بدون مراقبت و نگهداری هرگز نیازی به الكترولیت ندارند.

در آب و هوای گرم امكان تبخیر الكترولیت بدلیل دمای بالای زیر کاپوت وجود دارد. همچنین الكترولیت ممكن است در شارژ با ولتاژ زیاد یا جریان زیاد مقداری از الكترولیت خود را از دست بدهد.

  • دینام را بوسیله قطع ارتباط باتری با خودرو و موتور در حال حرکت تست کنید.
    یک باتری همچون تثبیت کننده ولتاژ یا یک فیلتر برای جریان DC تولید شده توسط دینام عمل می کند. قطع کردن اتصال باتری با موتور در حال حرکت، ممکن است به المانهای الکترونیکی خودرو از قبیل کامپیوتر، رادیو، استریو و سیستم دزدگیر و … یا سیستم شارژ آسیب خواهد رساند. هرگز این اتصال را قطع نکنید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما