انواع مختلف لاستیک ماشین

0
(0)

امروزه تایرهای زیادی برای مقاصد مختلف در نقاط مختلف جهان ساخته می شوند که هر کدام از آنها برای شرایط خاص آب و هوایی طراحی شده اند . در این بین بعضی از کمپانیهای تولید لاستیک تولید خود را متمرکز بر روی ماشینهای سبک و سواری می کنند حال آنکه سایر تولید کنندگان تخصص بیشتری در تولید لاستیک ماشینهای سنگین و راهسازی و کشاورزی دارند. با توجه به این تنوع زیاد لاستیک تمامی تولیدکنندگان از یک تقسیم بندی کلی برای طراحی لاستیکهای گوناگون استفاده می کنند. از جمله مهمترین این طبقه بندی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

Tires انواع مختلف لاستیک ماشین

1.       لاستیک چهار فصل (All Season Tire)

اینگونه لاستییک ها همانگونه که از نام آنها مشخص می باشد برای تمامی فصول سال طراحی و ساخته می شوند. تغریبا می توان گفت که برای تمای ماشینها لاستیک چهارفصل طراحی و تولید می شود. عملکرد اینگونه از تایرها به گونه ای می باشد که دارای تعادل بالا در شرایط مختلف جوی و کشش مناسب در زمینهای مرطوب می باشد. البته باید این نکته را در نظر داشت که لاستیکهای چهارفصل بهترین نوع لاستیک برای تمامی فصول نمی باشد. لازم به ذکر است که اکثر لاستیکهای وارداتی و تولیدی در ایران از نوع لاستیکهای چهارفصل می باشند.

2.       لاستیک مناسب برای تمامی زمین های (All-Terrain Tires)

اینگونه از لاستیک ها برای استفاده در ماشینهای باری سبک و ون ها طراحی و تولید می شوند. در اینگونه از تایرها دیواره لاستیک از لاستیکهای چهار فصل مقاوم تر می باشد. همچنین این تایرها دارای آج بزرگتری به منظور تسهیل در حرکت در مسیرهای گلی و خاکی می باشد.

3.       لاستیک های زمستانی (Winter-Use Tires)

اینگونه از تایرها برای کارکرد در درجه حرارتهای پایین طراحی و تولید می شوند. در ساخت این تایرها از نوعی لاستیکهای نرم استفاده می شود به گونه ای که در جادههای برفی و یخی لاستیک را گرم نگه می دارد. 

4.       لاستیکهای تابستانی (summer Tires)

اینگونه از لاستیکها برای کارکرد در زمینهای گرم و مناطق گرم بخصوص خاور میانه طراحی و تولید می شوند.

5.       لاستیکهای عملکردی (Performance Tires)

اینوگنه از لاستیکها برای مواردی که سرعت ماشین بالا می باشد و رانندگی به صورت خشن می باشد طراحی و ساخته می شود. طبیعی است که اینگونه از تایرها برای اتومبیل های مسابقه ای طراحی و ساخته می شوند. در ساخت این تایرها از نوعی لاستیک نرم استفاده می شود که باعث افزایش سطح تماس و کشش در سرعتهای بالا می شود. 

6.       لاستیک خارج از جاده ای (Off-Road Tires)

اینگونه از تایرها همانگونه که از نام آنها بر می آید برای استفاده در مسیرهای خاکی و غیرآسفالت طراحی و تولید می شوند. آج لاستیک در اینگونه از تایرها از لاستیکهای مناسب برای تمامی زمینها بزرگتر می باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما