اهمیت انتخاب لاستیک مناسب

0
(0)

● معروف های تایرسازی
از معروف ترین شرکت های تایرسازی که به خوبی توانسته اند بازار را از دیگر رقبا بربایند می توان به شرکت میشلن، پیرلی، بریجستون و کانتیننتال اشاره کرد.شرکت های لاستیک سازی دیگر نظیر دانلوپ، یوکوهاما، گودیر،BFگودریچ نیز به عنوان شرکت های شناخته شده به حساب می آیند.بسیاری از این شرکت ها برای کاهش هزینه های خود در سرتاسر دنیا کارخانه های متعددی را تأسیس کرده اند که کیفیتشان با یکدیگر در یک سطح است.هیچ فرقی نمی کند میشلن ساخته فرانسه یا ایتالیا زیر خودرویتان قرار بگیرد.هر شرکت لاستیک سازی در بعضی از سایزها قابلیت بهتر و دوام بیشتری دارند به همین خاطر به طور قطع و یقین نمی تواند گفت میشلن بهتر از پیرلی یا بریجستون است.درسال گذشته طبق آمار بدست آمده شرکت بریجستون با تولید ۲۵درصد لاستیک در دنیا بیشتر آمار تولید را به خود اختصاص داده است. در کنار آن نیز میشلن با ۱۷درصد در جایگاه دوم جای دارد.

77695 اهمیت انتخاب لاستیک مناسب

● لاستیک های Runflat یا ضد پنچری
تایرهای ران فلت امروزه در بسیار از خودروها مورد استفاده قرار می گیرند.این لاستیک ها در صورت پنجر شدن قابلیت این را دارند که تا مسافت خاصی (درحدود۲۰۰کیلومتر) را با حداکثر سرعت ۸۰کیلومتر درساعت طی نمایند.درون لبه این لاستیک ها یک طوقی فلزی تعبیه شده است. این طوقی فلزی باعث می شود در صورت پنجر شدن، لاستیک برروی خودش نخوابد تا باعث پارگی و صدمه دیدگی شود.استفاده از این تایرها علاوه بر کاهش میزان مصرف سوخت، باعث افزایش ایمنی خودرو در شرایط مختلف رانندگی و چسبندگی هرچه بهتر خودرو می شود.از معروف ترین لاستیک های Runflat می توان به مدل پوتنزا S۰۰۱RFT شرکت بریجستون اشاره کرد. این تایرها برروی ب ام و سری ۶ و نیسانGTR –SpecV نصب شده است.


● لاستیک های ضدگلوله
تایرهای ضد گلوله به خاطر قیمت بالایشان برروی هر خودروی مورد استفاده قرار نمی گیرند.این لاستیک ها علاوه بر Runflat بودن دارای یک محافظ محکم از جنس پلاستیک و تفلون هستند.لاستیک های ضدگلوله برروی خودروهای ضدگلوله جهت اسکورت شخصیت های مهم، نصب می شوند. بسیاری از این لاستیک های در برابر حملات مختلف با سلاح گرم مقاوم هستند.
انتخاب یک لاستیک خوب و مناسب برای خودرو باید حتماً متناسب با قدرت و قابلیت های خودرو درنظر گرفته شود.برای مثال یک دستگاه ب ام و۳۳۵ با استفاده از تایر و رینگ های غیر استاندارد و نامناسب در جاده هراز از مسیر منحرف شد و به شدت آسیب دید.به غیر از این BMW می توان به منحرف شدن یک دستگاه مرسدس بنز SL۵۰۰ مشکی در جاده لواسان اشاره کرد که خسارت فراوانی را به همراه داشت.همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، یک دستگاه لندکروز در اطراف دریاچه لار دچار حادثه شدیدی شد.مالک لندکروزV۶ مورد نظر به خاطر علاقه شدید به Off-road بدون تعویض رینگ و لاستیک های استاندارد به سمت مسیرهای صعب العبور دریاچه لار می رود.با توجه به آنکه تایرهای تویوتا لندکروز برای مسیرهای شهری و اتوبان طراحی شده اند در مسیرهای ناهموار و آفرود عملکردی شبیه به بادکنک دارند. به همین خاطر لندکروز مورد نظر از مسیر خارج و واژگون شد.این موضوع باعث خسارت بیش از ۵۰میلیون تومانی خودرو شد.البته به طور حتم در صورت خرید لاستیک و تایرهای مناسب برای مسیر آفرود که هزینه ای کمتر از ۶میلیون تومان داشته اند، چنین اتفاقی نمی افتاد.

tire4changing. 2 300x245 اهمیت انتخاب لاستیک مناسب

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما