بازدید خودرو قبل از سفر

0
(0)

قبل از آغاز سفر بهتر است كه بازدیدهای لازم را به عمل آورید. انجام یك بازدید كوتاه قبل از سفر به شما كمك می كند كه سفر بی خطر و مطبوعی داشته باشید. لازمه این عمل فقط داشتن یك سری اطلاعات اساسی راجع به خودروتان و یك چشم دقیق برای بازرسی می باشد.

بازدید خودرو بازدید خودرو قبل از سفر


قبل از روشن كردن موتور

ـ خارج خودرو

لاستیكها (شامل زاپاس) : فشار باد لاستیكها را با استفاده از وسیله مخصوص اندازه گرفته، آنها را بازدید كنید كه ترك، خرابی و یا ساییدگی نداشته باشد.
نشت مایعات : نشت بنزین، روغن، آب و مایعات دیگر را به دقت بازدید كنید ( آبی كه از دستگاه تهویه بعد از استفاده نشت می‌كند طبیعی است).
چراغ ها : از كار كردن كلید چراغها اطمینان حاصل كنید.

ـ داخل خودرو

همراه داشتن آچار چرخ و جك، میزان آب رادیاتور و شیلنگهای مربوطه در قسمت جلویی رادیاتور را بازدید كنید كه به وسیله برگ، كثافات و یا حشرات مسدود نشده باشد. میزان بودن آب باتری، روغن ترمز و كلاچ، تسمه پروانه و لوله های بنزین را نظر شلی و نشت لوله ها را بازدید كنید.


بعد از روشن كردن موتور

سطح روغن جعبه دنده اتوماتیك، در صورتیكه خودروی شما مجهز به گیربكس اتوماتیك است. میزان روغن هیدرولیك فرمان، میزان روغن موتور، در هنگام رانندگی از علایم جلوی داشبورد اطمینان حاصل نمایید. از صحت كار سرعت سنج و سایر وسایل اندازه گیری اطمینان حاصل كنید. از ترمزها و از صحت كار آنها در محل امنی اطمینان حاصل نمایید كه آیا چیز غیرعادی وجود دارد؟ شل بودن و یا نشت قسمتهای مختلف، همچنین صداهای غیر عادی و اضافی را بازدید كنید. در صورتیكه همه قسمتها درست كار می كنند، با آسودگی خیال از سفر خود لذت ببرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

رانندگی در شب

0 (0) رانندگی در شب امر ریسک‌پذیری است حتی اگر خودرو به چراغ‌های مدرنی مجهز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما