بررسی مزدا 2 مدل 2017

0
(0)

مزدا 2 یکی از محبوب‌ترین خودروهای شهری استرالیا بوده و مخصوصاً در میان جوانان این کشور تبدیل به گزینه‌ای قابل اتکا شده است.

در طول دو نسل گذشته، کوچک‌ترین مدل مزدا به عنوان یکی از جذاب‌ترین خودروهای سبک شهرتی به هم زده و همانند محصولی تولید اروپا، به دلیل دارا بودن طراحی زیبا و مشخصات رانندگی چابک و سرزنده اندکی از جاداری مدلی همچون هوندا جاز را فدا نموده است.

حال زمان آن رسیده تا مدل کنونی نفسی تازه کند زیرا علیرغم کاهش بهای سوخت و رشد زندگی شهری، این بخش از بازار از نظر فروش با مشکلاتی مواجه بوده است.

New Mazda2 GT Hatch 2 بررسی مزدا 2 مدل 2017

مزدا 2 مدل سال 2017 دارای تجهیزات ایمنی جدیدی چون ترمز شهری هوشمند در سرعت‌های پایین برای تمامی مدل‌ها بوده و البته این ویژگی برای هر دو مدل هاچبک و سدان (بدون هرگونه افزایش قیمت) تدارک دیده شده است.

تنها رقیبی که این سیستم را به‌صورت استاندارد ارائه می‌کند اشکودا فابیا است. شایان ذکر است این سیستم در مدل پایه‌ی تویوتا یاریس به‌صورت سفارشی در دسترس است.

از طرفی مدل‌های 2017 مزدا 2 از سیستم بُرداری G برند بهره می‌برند که باعث تنظیم گشتاور تحویلی به چرخ‌های جلو شده و باعث بهبود فرمان پذیری و دینامیک خودرو در پیچ‌ها می‌شود.

دیگر به‌روزرسانی‌های این خودرو عبارت‌اند از رنگ‌های جدید، طراحی جدید غربیلک فرمان، هد آپ دیسپلی رنگی اصلاح شده و ریزه‌کاری‌های صورت گرفته در سیستم تعلیق برای بهبود راحتی سواری خودرو.

همانند قبل بهای مدل Neo از 14990 دلار استرالیا (به علاوه هزینه‌های جاده‌ای) شروع شده و به 17690 دلار در مدل Maxx و 20690 دلار در مدل Genki می‌رسد. مزدا همچنین مدل پرچم‌دار جدیدی با نام GT را تدارک دیده که دارای صندلی‌های چرمی و برخی ویژگی‌های دیگر بوده و بهای آن از 21680 دلار آغاز می‌شود.

New Mazda2 Genki Hatch 4 بررسی مزدا 2 مدل 2017

قیمت‌های اعلام شده برای مدل‌های مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی است و با 2 هزار دلار بیشتر می‌توان صاحب گیربکس 6 سرعته اتوماتیک شد.

زیر کاپوت مدل‌های Genki و GT پیشرانه‌ی بنزینی 1.5 لیتری با قدرت 109 اسب بخار و گشتاور 141 نیوتون متری قرار دارد. این قدرت برای خودرویی که در بالاترین تریم خود وزن 1076 کیلوگرمی دارد مقدار زیادی محسوب می‌شود. مزدا ادعا کرده این خودرو در هر صد کیلومتر 4.9 لیتر سوخت مصرف می‌کند اما انتظار داریم مصرف واقعی آن حدود 6 لیتر باشد.

پیشرانه‌ی تنفس طبیعی مزدا 2 در شهر سرزنده و چابک بوده و اگرچه فقدان گشتاور خودرو در دورهای پایین همانند نسخه‌های توربوی فولکس‌واگن پولو نیست اما در دورهای میانی قوی بوده و حتی با فشار گاز ملایم نیز شخصیت مناسبی از خود بروز می‌دهد.

خودروی حاضر در تست از گیربکس 6 سرعته اتوماتیکی (گیربکس مرسوم با مبدل گشتاور) بهره برده که انتظار می‌رود 80 درصد خریداران آن را انتخاب کنند. این گیربکس عالی بوده و با فشردن دکمه‌ی اسپورت معکوس‌های گیرایی می‌کشد.

دینامیک رانندگی مزدا 2 نسبت به کلاس خود مناسب بوده و فاصله‌ی کم بین محورها و فرمان و سیستم تعلیق متوازن آن باعث ارائه‌ی خودرویی دینامیک شده است. البته این موضوع در حالی پدیدار شده که سیستم تعلیق عقبی از نوع میله‌ی پیچشی و با تکنولوژی پایین می‌باشد.

سیستم برداری G در جاده تفاوت چشمگیری را ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند عبور تیزتر از پیچ‌ها را انتظار داشته باشید. فنرها و دامپرهای مزدا 2 هنوز هم بدون حذف چابکی و هندلینگ، راحتی نسبتاً خوبی را در راه‌های ناهموار ارائه می‌کنند.

به عنوان عادت مزدا، نفوذ سروصدا، لرزش و ناهنجاری به کابین زیاد بوده و کمی صدای لاستیک‌ها نیز به این سمفونی ناخوشایند اضافه می‌شود. بخش اعظم این موضوع به دلیل رینگ‌های 16 اینچی و لاستیک‌های دیواره کوتاه موجود در خودروی تست بود.

کابین مزدا همچنان به دلربایی خود ادامه می‌دهد اما باید گفت رقبای تازه‌واردی چون کیا ریو 2017 نیز قدم‌های بزرگ‌تری در این زمینه برداشته و بدین ترتیب مزدا نمی‌تواند با اعتماد به نفس کامل در این بخش قد علم کند.

New Mazda2 GT Hatch 4 بررسی مزدا 2 مدل 2017

تمامی مدل‌ها به جز Neo از صفحه‌نمایش تبلت مانند 7 اینچی متصل به اهرم چرخشی ارتباطی MZD بهره می‌برند. از دیگر امکانات می‌توان به رادیوی DAB+، USB و بلوتوث اشاره کرد. مدل‌های Genki و GT علاوه بر موارد یاد شده دارای سیستم ناوبری ماهواره‌ای و هد آپ دیسپلی برتر هستند.

دیگر تکنولوژی‌های مدرن مزدا 2 حاضر در تست عبارت‌اند از پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب به همراه دوربین پشتی، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و سیستم تهویه مطبوع. مدل‌های Genki و GT مزدا تقریباً هم قیمت با مزدا 3 مدل Neo هستند بنابراین اگر تجهیزات خودرو برای شما اهمیت بیشتری از جادار بودن دارند این دو مدل گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند.

مزدا 2 GT به ویژه احساس گران‌بها بودن بیشتری دارد زیرا از صندلی‌های چرمی منحصربه‌فرد و تریم های کابین اضافی بهره می‌برد.

فضای صندلی‌های عقب مزدا 2 هنوز هم اندکی کمتر از برخی رقبا است. بسیاری از خریداران خودروهای شهری معمولاً با یک یا دو نفر تردد می‌کنند اما اگر خانواده‌ی پرجمعیت‌تری دارید هوندا جاز یا اشکودا فابیا انتخاب‌های بهتری هستند.

فضای محفظه‌ی بار مدل هاچبک برابر با 250 لیتر است اما این میزان در نسخه‌ی سدان 440 لیتر است.

بخش‌های کلیدی طراحی، دینامیک سواری، کابین و… خوب و مناسب بوده و ما از مزدا برای اضافه کردن AEB تشکر می‌کنیم.

از نظر ما مدل Maxx بهترین نسخه‌ی مزدا 2 است هرچند اگر خواهان احساس گران‌بها بودن بیشتری هستید مدل GT جدید بهتر است.

New Mazda2 GT Hatch 23 بررسی مزدا 2 مدل 2017

فیس لیفت میانه‌ی عمر مزدا باعث بهتر شدن خودرویی شده که در کلاس خودروهای شهری خوب بوده است. مزدا 2 ارزان‌ترین خودرو نبوده اما دلایل زیادی برای ترجیح دادن نسبت به رقبا وجود دارد.

البته با عرضه‌ی کیا ریوی جدید و ورود کیا سوئیفت جدید به بازار در یک یا دو ماه آینده رقابت داغ‌تر از قبل خواهد شد.

از نظر هزینه‌های مالکیت، مزدا 2 با گارانتی سه ساله (بدون محدودیت کارکرد) عرضه شده و کمک‌های جاده‌ای با هزینه‌ی سالانه‌ی 68 دلاری در دسترس است.


امتیازات مزدا 2 مدل 2017

پرفورمنس و اقتصادی: 8
فضای کابین و راحتی: 6.5
تکنولوژی و ارتباطات: 8.5
قیمت و تجهیزات: 7
سواری و هندلینگ: 8.5
امتیاز کلی: 8

Mazda 2 ext2 1 بررسی مزدا 2 مدل 2017


مشخصات مزدا 2 GT

قیمت: 23680 دلار استرالیا
فرم بدنه: 4 درب سدان
مشخصات پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری خطی
قدرت/گشتاور: 109 اسب بخار/141 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
مصرف سوخت ترکیبی: 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن خالص: 1076 کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع: 4320/1695/1470 میلی‌متر
نوع فرمان: راک اند پینیون، هیدرولیک
سیستم ترمز: جلو دیسکی خنک شونده، عقب کاسه‌ای
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: میله‌ای پیچشی
ایمنی: دریافت 5 ستاره از انکاپ استرالیا
کشور سازنده: تایلند

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما