بیوگرافی لاستیک برجستون

0
(0)

گروه تولیدی برجستون (Bridgestone Corporation) یکی از بزرگترین تولید کنندگان قطعات ماشینهای سنگین و سواری می باشد که در سال 1931 میلادی توسط شوجیرو ایشی باشی (Ishibashi Shojiro) در ژاپن تاسیس گردیده است. نام برجستون برگرفته از نام موسس آن یعنی ایشی باشی می باشد  (Ishi=Stone, Bashi=Bridge) .

بدون شک اولین محصول شرکت برجستون لاستیک برجستون می باشد که دارای شهرت جهانی می باشد. با توجه به اینکه در ابتدای راه تاسیس این شرکت, لاستیک برجستون وابسته به تکنولوژی آمریکای شمالی و اروپا بود اما رفته رفته علیرغم مشکلات بسیار زیاد, از جمله جنگ جهانی دوم که این شرکت نقش بسزایی در تامین لاستیک مورد نیاز ارتش داشت, شرکت برجستون توانست لاستیک ماشین را تماما با تکنولوژی ژاپنی تولید و به بازار عرضه نماید.

BS بیوگرافی لاستیک برجستون

 در سال 1988 میلادی شرکت برجستون کمپانی لاستیک فایرستون (Firestone Tire and Rubber Company) که یکی از تولید کنندگان بزرگ لاستیک در ایالت اوهایو آمریکا بود را خریداری کرد که البته هزینه زیادی را پس از خرید این شرکت صرف هزینه های پرسنل و کارخانجات فایرستون کرد. در حال حاضر کمپانی برجستون در آمریکا با نام برجستون آمریکا (Bridgestone Americas) شناخته می شود.

کمپانی برجستون دارای کارخانجات متعددی در سراسر دنیا می باشد. این شرکت دارای 47 کارخانه لاستیک سازی, 29 کارخانه وابسته به صنایع لاستیک سازی, 19 کارخانه مواد اولیه, 89 کارخانه برای محصولات دیگر برجستون و 11 مرکز تحقیقاتی در سراسر دنیا می باشد. شرکت برجستون در کشورهای مختلفی از اروپا ( بلژیک, فرانسه, مجارستان, ایتالیا, لهستان, اسپانیا, ترکیه) آمریکا (آرژانتین, برزیل, کانادا, کاستاریکا, مکزیک, ایالت متحده آمریکا, ونزوئلا) آسیا و اقیانوسیه (استرالیا, چین, هند, اندونزی, ژاپن, تایوان, تایلند) آفریقا (آفریقای جنوبی) دارای کارخانه ومکز تحقیقاتی می باشد.

علاوه بر لاستیک ماشین, شرکت برجستون محصولات متنوع دیگری از جمله فوم پلی اورتانی برای صندلی ماشین, تجهیزات صنعتی غیر مرتبط با ماشین, تجهیزات ورزشی گلف, دوچرخهو غیره را نیز تولید وبه بازار جهانی عرضه می نماید.

در حال حاضر لاستیک برجستون با 4 برند متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود که شامل نام های برجستون (Bridgestone) , فایرستون (Firestone) , فیوزیون (Fuzion) و یونی رویال (Uniroyal) می باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما