تایرهایی برای تمام فصول

0
(0)

چه تایرهایی برای تمام فصول  مناسب اند؟

مثل ماشین ها، تمام لاستیک ها یک جور ساخته نمی شوند. براساس ماشینی که شما میرانید و زمان آن، لاستیک ها به صورت ویژه ای طراحی می شوند تا به آب و هوا، اندازه خودرو و عملکرد خودرو پاسخ دهند. تصور غالب این است که بایستی در روزهای زمستانی تایرهای خودور را تعویض کرد و تایر مخصوص زمستان داشت. عده ای هم معتقدند که تایرهای 4 فصل موجود در بازار پاسخگو نیاز هر چهار فصل رانندگانند و اغلب عملکرد خوبی از خود نشان می دهند. مالکان خودروهای دو دیفرانسیل نیز تصور می کنند که احتیاج به هیچ چیزی ندارند و خودروی آن ها توانایی تحمل هرگونه شرایط را دارد. خیلی‌ها فکر می‌کنند تایر‌های تمام‌فصل در باران‌های پاییزی و بهاری عملکرد بهتری نسبت به تایرهای معمولی یا تابستانی دارند.

لاستیک فصلها تایرهایی برای تمام فصول

شاید حتی بعضی از کارمندان شرکت‌های تایرسازی، مهندسان شرکت‌های خودروسازی و نویسندگان مقالات هم این باور غلط را داشته باشند."تمام‌فصل" اصلا به این معنی نیست که تایر در تمام فصول عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. در واقع، سازنده فقط اصطکاک خوب در جاده‌های خیس را فدای قابلیت حرکت در برف کرده است.نیاز به لاستیک های زمستانی به اندازه نیاز به خودروها در چرخش بوده است، گرچه با ظهور لاستیک های "تمام فصول"، بسیاری از رانندگان از مزایای لاستیک های زمستانی غافل هستند. این لاستیک ها به منظور فراهم کردن اصطکاک موثر در شرایط زمستانی مشکل مثل برف، یخ و برف و باران طراحی شده اند. لاستیک-های زمستانی دارای خصوصیت ترکیبی از طراحی عاج مخصوص و مرکب ها هستند که اصطکاک کارآمدتری را در اوضاع سخت زمستانی مثل کشور کانادا فراهم می کنند.شاید در ابتدای حرکت خودرو مفید عمل کند اما به هنگام دور زدن و توقف خودرو احتمال دارد با مشکل مواجه شود. در واقع در این شرایط این تایرها هستند که تنها به کمک خودروی شما می آیند و شما را از شرایط سخت نجات می‌دهند.

برای متوجه شدن این مسئله ویدیوی کمپانی Tire Rack این موضوع را به طور کامل نشان داده است.این ویدیو در سال 2009 تولید شده است و عملکرد تایرهای خودرو را به خوبی نشان می دهد. این تست در پیستی یخ زده امتحان شده است تا به بهترین شکل عملکرد خودرو را به تصویر بکشد.همانطور که در ویدیو پیداست این تست با سه دستگاه بی ام دبلیو انجام شده است. یکی از خودروها مجهز به تایر تابستانی، دیگری به تایر چهار فصل و خودروی آخری به تایرهای زمستانی است.استفاده از تایرهای زمستانی در کشورهای آلمان و کانادا اجباری است، بدین ترتیب یک سازمان ایمنی در کشور کانادا عملکرد این تایرها را در زمستان بررسی کرده است. براساس یافته های این سازمان استفاده از تایرهای مخصوص 25 درصد از مسافت ترمزگیری را کاهش می دهد.شاید عده ای عقیده داشته باشند که هزینه کردن در این بخش به هیچ وجه به صرفه نیست اما باید توجه داشت که هزینه خرید چهار حلقه لاستیک بسیار بهتر از تحمیل شدن مخارج تصادفی غیرقابل جبران است.


توصیه
یک لاستیک زمستانی باریک را انتخاب کنید، لاستیک های پهن تر مانند ماشین های شخم زنی جلو میروند.از نقطه نظر عملکرد، دو جنبه مهم لاستیک های زمستانی که باید در نظر گرفته شوند توان قدرت سرعت و توان قدرت فشار آن‌هاست. بیشتر لاستیک های زمستانی دارای ویژگی توان قدرت Q-speed  هستند که کمتر از استفاده عمومی لاستیک ها هست. لاستیک های زمستانی همچنین دارای لازمه های فشار لاستیک مخصوصی هستند: هوای سردتر باعث می‌شود تا فشار لاستیک کاهش پیدا کند، بنابراین چک کردن فشار لاستیک تان در زمستان بیشتر از دفعاتی که در تابستان انجام می دهید حیاتی است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما