فناوری تشخیص چاله های خیابان در خودرو

0
(0)

شرکت جگوار لند روور برآورد کرده که ضرر و زیان صاحبان خودرو از بابت عبور وسایل نقلیه شان از چاله های کوچک و بزرگ خیابانها جاده ها بالغ بر 4.3 میلیارد دلار است. بزرگی این رقم برای تولید کننده خودرویی نظیر جگوار کافی است تا بر روی فناوری جدیدی کار کند که ضمن تشخیص این چاله ها، از بخش قابل توجهی از ضرر و زیان ناشی از آنها بکاهد.

Pothole FINAL 1024x634 فناوری تشخیص چاله های خیابان در خودرو

این فناوری اکنون با نام Pothole Alert ارایه شده است. این سیستم جدید نه تنها مکان دقیق چاله ها را نشان می دهد بلکه به راننده اطلاعات جالبی توجهی درخصوص میزان تکانها و شدت وارد آمده به خودرو درصورت افتادن چرخهای آن در این چاله ها ارایه می کند. همچنین این فناوری جدید می تواند داده های ارزشمندی درباره سایر خطرات احتمالی پیش روی راننده در حین عبور از خیابانها ارایه کند.

road potholes 3338233k فناوری تشخیص چاله های خیابان در خودرو

این فناوری جدید که توسط مرکز تحقیقات پیشرفته جگوار لند روور ارایه شده به صورت لحظه ای کار می کند و در واقع اطلاعات را به طور آنی کسب کرده و در اختیار راننده قرار می دهد.

سیستم به محض شناسایی چاله ها، در اندک زمانی که برآورد می شود تنها درحدود چند میلی ثانیه باشد، سیستم تعلیق خودرو را تنظیم می کند تا کمترین لطمه ممکن به آن وارد شود. این فرآیند نوعی سیستم کنترل تعلیق نیمه فعال است که از ذرات مغناطیسی معلق در مایعی مخصوص برای تنظیمات مورد نظر استفاده می کند.

تشخیص چاله های خیابان 1024x584 فناوری تشخیص چاله های خیابان در خودرو

پیش بینی می شود این فناوری جدید به زودی بر روی طیف متنوعی از خودروهای جگوار نصب شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما