مقایسه تکنولوژی چراغهای جلو

0
(0)

چراغ‌های جلوی مدرن خودروها، تنها یک لامپ ساده نیستند بلکه یک فنّاوری‌اند که به‌سختی می‌توان در مورد آن توضیح داد و یا بحث کرد. دلیل آن‌هم عمدتاً پیچیدگی و همچنین نبود هیچ مقیاس تعریف‌شده برای آگاهی از عملکرد آن‌هاست، شاید فاکتورهای دیگر مثل قدرت یا گشتاور برای شما مهم باشد اما زمانی که شب فرامی‌رسد شرایط رانندگی کاملاً متفاوت می‌شود و اینجاست که داشتن چراغ‌های پرنوری که درعین‌حال باید کم‌مصرف باشد و باعث آزار ماشین‌های مقابل هم نشود، به‌کار شما می‌آید.

dbe6673c be3a 4f90 9eb9 1bc26ac70b1d مقایسه تکنولوژی چراغهای جلو

چهار نوع عمده لامپ در چراغ جلو اتومبیل‌های امروزی مورداستفاده قرار می‌گیرد که بیش‌تر آن‌ها از نوع هالوژن هستند. بعد از هالوژن، به ترتیب HID زنون‌ها و سپس LED و در آخر هم چراغ‌های لیزری، بیشترین استفاده را دارند.

f147840f274a60966e841a8c2214777e مقایسه تکنولوژی چراغهای جلو

اگر از استفاده ماژول لیزر در مجموعه چراغ‌های جلو متعجب شدید، بهتر است بدانید که نسخه بسیار محدود آئودی R8 LMX یکی از همین خودروهاست.

maxresdefault 1024x576 مقایسه تکنولوژی چراغهای جلو

یک مقایسه از این چهار لامپ که روی میتسوبیشی میراژ با هالوژن، ولوو XC60 با HID زنون، بی ام و i8 با LED و درنهایت آئودی با چراغ‌های لیزری در وب‌سایت caradvice در یک شب مه‌آلود انجام شده است. بر اساس مقایسه وب سایت caradvice آینده از آن LED ها و چراغ‌های لیزری خواهد بود، این دو هستند که درنهایت راه خود را برای اتومبیل‌های عادی روزمره بازخواهند کرد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما