کابین هدایت مجازی ائودی

0
(0)

دهه ها بود که ابزارهای اطلاعاتی موجود در بخش پشتی فرمان بدون تغییر باقیمانده بود و تنها به رنگ و لعاب آن افزوده شده بود. تمامی خودروها از نشانگرهای دایره ای شکل برای نمایش سرعت، دور موتور، ذخیره سوخت و … استفاده می کردند. در سال 2015 میلادی بود که شرکت خودرو سازی آئودی (Audi) که زیر مجموعه ای از گروه خودروسازی فولکس واگن (Volkswagen)‌ کشور آلمان بشمار می آید، تصمیم به تغییر ظاهر و چیدمان این بخش گرفت. این شرکت با حذف صفحه های مدور و آمپرهای رنگی و قرار دادن یک صفحه نمایشگر رنگی بزرگ و جدید این بخش را به کلی دگرگون نمود. این سیستم جدید کابین هدایت مجازی نام دارد که با نام صفحه نمایش فعال (Active Info Display) نیز شناخته می گردد. در این نوشته قصد داریم تا با بررسی این سیستم جدید، روش کار و خصوصیات آن را نیز به شما معرفی نماییم.


کابین هدایت مجازی آئودی چیست؟

در این سیستم همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، مجموعه نشانگرها و آمپرها حذف شده اند و به جای آنها یک صفحه نمایش 12.3 اینچی با تکنولوژی (Thin Film Transistor) رنگی با کیفیت بسیار بالا قرار گرفته است. در این صفحه نمایش تمامی اطلاعاتی که قبلا بر روی پشت آمپر خودروها موجود بود، وجود داشته و تنها فرق آن استفاده از عنصر گرافیکی بجای ادوات فیزیکی است. از نمونه این نشانگرهای می توان به نمایشگر دور موتور، سرعت، سوخت باقیمانده، دمای موتور و … اشاره کرد. همانطور که می بینید اطلاعات دقیقا همان اطلاعات موجود در سیستم های کلاسیک بوده و تنها این امکان به راننده داده شده که آنها را بر اساس نیاز و سلیقه خود مرتب نماید.

کابین هدایت مجازی آئودی کابین هدایت مجازی ائودی


مزیت های کابین مجازی آئودی چیست؟

بزرگترین مزیت این سیستم، قابلیت شخصی سازی و سفارشی کردن نشانگرهای موجود در آن است. شرکت آئودی یک تنظیم پیش فرض کلاسیک نیز برای این سیستم در نظر گرفته که دقیقا ظاهری مشابه با نمونه آنالوگ موجود در خودروها قبلی این شرکت داشته و شامل دو نشانگر دایره ای شکل بزرگ برای نمایش سرعت و دور موتور است. اگر شما در مسیر یابی دچار مشکل شوید، این سیستم این قابلیت را داشته که به طور هماهنگ با سیستم راهیابی ماهواره (Navigation) عمل نموده و با کوچک تر کرده نشانگرهای دایره ای و به کنار بردن آنها، فضای مناسبی را برای نمایش نقشه به صورت سه بعدی و با کیفیت بسیار بالا در اختیار راننده قرار می دهد.

علاوه بر اینها سیستم کابین هدایت مجازی آئودی قابلیت نمایش اطلاعات دیگری مانند سوخت باقیمانده در باک خودرو، میزان فشار باد تایرها، ساعت و تاریخ و حتی اطلاعات مربوط به سیستم صوتی و تصویری دارد. در صورتیکه خودرو مجهز به دوربین دنده عقب نیز باشد، این سیستم این قابلیت را داشته تا نمای عقبی خودرو را در بین نمایشگرهای دایره ای شکل اصلی به نمایش درآورده و با کمترین اختلال در تمرکز راننده و نیاز به برداشتن چشم از جاده، آن را در نمای مقابل وی به نمایش گذارد.

از دیگر قابلیت های این سیستم این بوده که می توان به انتخاب انواع نشانگر ها با گرافیک های مختلف و طرح های جذاب و زیبا پرداخت که پیش از این تنها در بازی های کامپیوتری ماشین رانی و مسابقه ای قابل انجام بود. در حال حاضر این سیستم قابلیت نصب بر روی خودروهای تولیدی فولکس واگن، آئودی و لامبورگینی را داشته و نمای زیباتری را به کابین این خودروها بخشیده و با نورپردازی بسیار مناسب قابلیت نمایش اطلاعات با بالاترین وضوح و کیفیت را به راننده ارائه می نماید.


در حال حاضر چه خودروهایی از سیستم کابین مجازی آئودی استفاده می کنند؟

در حال حاضر خودروهایی مانند آئودی TT، آئودی Q7 و آئودی R8 از این صفحه نمایش بسیار زیبا و با کیفیت استفاده می کنند. از دیگر نمونه هایی که از این سیستم استفاده می کنند می توان به فولکس پاسات (Passat)، لامبورگینی هوراکان (Lamborghini Huracan) اشاره کرد. در آینده نزدیک نیز سیستم کابین هدایت مجازی آئودی بر روی مدل A4 این شرکت نیز نصب شده و این خودرو نیز به جمع دیگر خودروهای مدرن مجهز به این سیستم جدید خواهد پیوست. از دیگر خودرو هایی که قرار است به این سیستم مجهز شوند می توان به نسل های جدید سری 3 شرکت معظم خودرو سازی بی ام دبلیو (BMW)‌ آلمان نیز اشاره کرد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما