تمیز نگهداشتن شیشه ماشین در هنگام بارش باران

1
(3)

یکسری کار ساده وجود دارد که با انجام آنها میتوانید تضمین کنید که در هنگام بارندگی، دید به جلو را ازدست ندهید. راهنمایی‌های خوب زیادی درباره‌ی روش رانندگی در شرایط بارانی وجود دارد. ولی اگر جلوی خود را نبینید، هیچکدام فایده‌ای نخواهند داشت. اکنون چند نکته در رابطه با دید راننده در شرایط بارانی به شما آموزش خواهیم داد.


دکمه‌ی شیشه‌گرمکن:
در هوای سرد شیشه‌ها بخار میزنند. در روزهای بارانی بسیاری از رانندگان مدام با دست خود بخار را پاک میکنند. درصورتی که نمیدانند با زدن یک دکمه، ‌گرمکن این مشکل را برطرف میکند. دلیل اینکه شیشه‌ی خودرو بخار میزند این است که بخارِ ریه‌های شما نسبت به هوای سرد بیرون واکنش نشان میدهد. روشن کردن بخاری هم مثل تنفس است. پس مشکل بخار شیشه‌ی جلو حل نمیشود. وقتی دکمه‌ی شیشه‌گرمکن جلو را میزنید، تهویه‌ی مطبوع هم روشن کنید. حتی در یک روز سرد هم اینکار را بکنید. سیستم تهویه‌ی هوای خودرو، هوای خشک شده‌ی اتاق را به بیرون پمپ میکند. میتوانید بسادگی از بخاری استفاده کنید و با روشن نگهداشتن سیستم تهویه، از بخار زدن شیشه‌ی جلوی خودروی خود جلوگیری نمایید. اگر در روز گرم از کولر استفاده میکنید، مسلماً نیازی به شیشه‌گرمکنِ بخاری نیست!

شیشه گرم کن تمیز نگهداشتن شیشه ماشین در هنگام بارش باران


برف پاک کن:
برف پاک کن ها تنها از استفاده‌ی بیش از حد آسیب نمیبینند. بلکه گرد و غبار جاده‌ها، نور آفتاب، هوای گرم و سرد و فرسودگی باعث میشوند که مجبور بشوید هر شش ماه یکبار آنها را عوض نمایید. معمولاً بعد از طی 10000 کیلومتر، کارایی خود را از دست داده و روی شیشه خط می‌اندازند. تعویض تیغه‌ی برف پاک کن آسان است و خودتان میتوانید آنرا انجام دهید. میتوانید خودتان این قطعه را از لوازم یدکی بخرید. ولی توجه داشته باشید که برف پاک کن ها با توجه به مدل خودروی شما ممکن است متفاوت باشند. اگر از مدل خودروی خود مطمئن نیستید، از فروشنده بپرسید. احتمالاً خودتان میتوانید برف‌پاک‌‌کن یا تیغه‌ی آن را تعویض کنید. اگر مدتهاست که برف پاک کن را عوض نکرده‌اید بهتر است کل مجموعه را بهمراه بازوها تعویض نمایید.

برای تعویض کل بازو و تیغه‌ی برف پاک کن، کارهای زیر مورد نیاز است.

○ بازوی برف‌پاک‌ را از روی شیشه بلند کنید تا از شیشه جدا بماند.
○ در مرکز آن یک قلاب میبینید که بازو و موتور بوسیله‌ی آن به هم پرچ شده‌اند. گیره را فشار دهید تا قلابش آزاد شود. کل مجموعه را سر دهید و از مکانش بیرون بیاورید.
○ بعضی از خودروها بجای گیره، پیچ دارند و شما به پیچ‌گوشتی نیاز پیدا میکنید.
○ مجموعه‌ی بازو و تیغه‌ی جدیدتان را جایگزین نمایید.
○ گیره یا قلاب را دوباره متصل نمایید و یا اگر با پیچ سفت میشود پیچ آنرا ببندید.
○ برف پاک کن را بر روی شیشه‌ی خودرو برگردانید.
○ مطمئن شوید که مخزن شیشه‌شوی پر باشد. سپس محتویات آنرا روی شیشه پمپ کرده و بر‌ف‌پاک‌کن را آزمایش کنید.

برای تعویض تیغه‌ی برف‌پاک‌ بصورت تنها، کارهای زیر مورد نیاز هستند.
○ دوباره بازوی برف‌پاک‌ را از روی شیشه بلند کنید تا از شیشه جدا بماند.
○ برای جدا کردن تیغه از بازو، گیره‌ی آن را فشار داده تا آزاد گردد. سپس تیغه را از بازو خارج نمایید.

ممکن است برای فشار دادن گیره به انبردست نیاز پیدا کنید. توجه داشته باشید که تیغه‌ی لاستیکی بر روی نشیمن پلاستیکی یا فلزی قرار خواهد گرفت.

○ ممکن است تیغه‌ی برف پاک کن جدید شما خیلی بلند باشد. پس آن را با تیغه‌ی قدیمی مقایسه کنید. و با قیچی یا تیغ آن را کوتاه نمایید. فروشنده‌ی لوازم یدکی هم میتواند اینکار را برای شما انجام بدهد. همچنین میتوانید بعد از نصب تیغه‌ی برف‌پاک‌‌کن، آنرا روی خودرو کوتاه نمایید.
○ به آرامی مجموعه را بر روی شیشه برگردانده و برف پاک کن را آزمایش کنید.


شیشه‌شوی:
مایع شیشه‌شوی عامل مهمی است. اما وقتی خیلی سرد باشد، قدرت پاک‌کنندگی خوبی نخواهد داشت. مایع شیشه‌شوی که بصورت آماده بفروش میرسد یخ نمیزند. البته در مناطق گرمسیر، مشکل یخ زدن مایع شیشه‌شوی آنچنان حاد نیست. ولی اگر آب خالص را درون مخزن شیشه‌شوی بریزید، درون مخزن باکتری‌های مضر همانند لژیونلا تجمع میکنند و شما آنها را از راه تهویه‌ی خودرو استشمام خواهید کرد و بیمار خواهید شد. همچنین همیشه میبینیم که پرندگان روی شیشه‌ی جلوی ماشین مدفوع میکنند، پس بهتر است از اسپری ضدبخار شیشه»استفاده کنید تا لکه‌ها بسادگی پاک شوند. درضمن هربار که سوخت‌گیری میکنید، شیشه‌ی جلو هم بشویید تا نیاز نباشد برف پاک کن برای مدت طولانی کار کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما