جلوگیری از جوش آمدن خودرو

0
(0)

تا به حال شده خودرو شما داغ کند و به اصطلاح جوش بیاورد؟ البته اگر اهل رسیدگی به ماشین باشید و با مشاهده کوچکترین تغییری اقدام به رفع نقص احتمالی کنید؛ حتما کمتر دچار چنین مشکلی می شوید. در این که چگونه کارهایی را که باید برای جلوگیری از جوش آوردن خودرو انجام دهید مرور می کنیم.

جوش آوردن ماشین جلوگیری از جوش آمدن خودرو


گام ۱

توصیه می گردد در مواقعی که قصد کارواش خودروی خود را دارید حتما به موتور اجازه دهید به دمای نرمال خود رسیده و سپس نسبت به شستشوی خودرو اقدام نمائید.


گام ۲

همیشه بالا رفتن غیر عادی آمپر حرارت موتور را جدی بگیرید.

بالا رفتن خیلی سریع آمپر درجه حرات می تواند به دلیل گیرکردن ترموسات، خرابی واترپمپ و یا تخلیه خیلی سریع آب رادیاتور به دلیل باز شدن جنت های رادیاتور و یا نشتی شدید از رادیاتور باشد.

بالا رفتن آرام اما مدام آمپر درجه حرارت نیز به دلیل کمبود آب رادیاتور، نشتی آب از رادیاتور و یا جنت ها و مسیرهای هدایت آب رادیاتور است.


گام ۳

از سالم بودن درب رادیاتور مطمئن شوید چون خرابی آن باعث خروج آب در مواقعی که آب به دمای بالا می رسد می شود و مرتبا سیستم نیاز به رفع کسری آب خواهد داشت.که در دراز مدت باعث ایجاد رسوبات در جداره رادیاتور و بلوکه موتور می شود که باعث گرم کردن دائمی موتور خواهد شد و تنها راه تعمیر تعویض رادیاتور و یا بازکردن ترموسات است. که باعث ایجاد مشکلات بعدی خواهد شد.

    
گام ۴

سطح مایع درون رادیاتور را به دفعات بازدید کنید. اگر توصیه کارخانه را نمی‌دانید، یک بند انگشت بالاتر بودن مایع از لوله‌های درون شبکه رادیاتور را مبنا قرار دهید. فقط در خودروهای قدیمی می‌توان در رادیاتور را باز کرد.


گام ۵

دقت کنید در این حال، خودرو سرد باشد. در خودروهای جدید باید در مخزن ذخیره سرریز را باز کرد یا به سادگی درجات مینیمم و ماکزیمم آن را بررسی کرد.


گام ۶

نشتی زیر بست‌ها، مسیر شیلنگ‌های انتقال مایع، گرفتگی شبکه توری از حشرات و خاشاک، لهیدگی و مانند آن را بررسی کرده، کاستی‌ها را برطرف یا ترمیم کنید.


گام ۷

یک بار جوش آوردن یعنی وجود مشکل در سیستم خنک‌کاری؛ پس امروز و فردا نکنید و وقتی را که قرار است در حاشیه راه با هزینه بیشتر تلف شود، به تعمیر با هزینه کمتر اختصاص دهید.


گام ۸

هیچ‌گاه آب خالی استفاده نکنید. از ترکیب آب با مواد اتیلن‌گلیکول استفاده کنید که ضدخوردگی است و هم زمان چه زمستان و چه تابستان از یخ زدگی و جوش‌آوردن مایع جلوگیری می‌کند.


گام ۹

از مواد معروف به رسوبگیر استفاده نکنید. ماندن آن ها در مجاری باعث خوردگی و گرفتگی شبکه و در نتیجه جوش آوردن رادیاتور می‌شود.


گام ۱۰

اگر فن کار نمی‌کند، احتمالا شمعک آب خراب شده. با احتیاط سیم‌های فن را به باتری وصل کنید و یادتان باشد همان روز به تعمیرگاه بروید.


گام ۱۱

هیچ‌گاه ترموستات را از مدار خارج نکنید. اگر عمل نمی‌کند، آن ‌را تعویض کنید. ابتدای هر فصل سوپاپ‌ها را فیلرگیری کنید تا سفتی آن ها باعث جوش آوردن نشود. در رادیاتور مثل سوپاپ عمل می‌کند.


گام ۱۲

در صورت خرابی فنر، حتما آن را تعویض کنید. خیلی شل یا سفت بودن تسمه پروانه هم سبب جوش‌آوردن می‌شود. آن را فشار دهید؛ باید حدود یک بند انگشت پایین برود.


گام ۱۳

با مشاهده خودروهای جوش‌آورده، به آن ها راه‌ دهید تا زودتر معبر شما و دیگران را روان کنند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما